Son Dakika

Fahreddin Paşa getirmeseydi, Kutsal Emanetler şimdi Londra’da olurdu!

20.12.2017 - 07:06 | Güncelleme:

 

BİRLEŞİK Arap Emirlikleri’nin Dışişleri Bakanı Abdullah bin Zayed dün akıl ve idrak dışı bir edepsizlik edip garip bir Iraklı’nın attığı tweet’i paylaştı.

Tweet’te, Birinci Dünya Savaşı’nın sonlarına doğru Vehhabi kuşatması ve İngiliz tehdidi altında bulunan Medine’deki kutsal emanetleri kurtarıp İstanbul’a getiren Fahreddin Paşa “hırsızlıkla” suçlanıyordu ve Zayed hakettiği cevabı Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın’dan aldı.

Önce, Abdullah bin Zayed’in kim olduğunu söyleyeyim: Bu zat, Ortadoğu’da son zamanlarda yaşanan bütün tatsızlıkların gerisinde bulunan şahsın, Abu Dabi’nin veliahdı ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin perde arkasındaki asıl yöneticisi olan Muhammed bin Zayed’in biraderidir.

ÇEKİRGELİ MÜDAFAA

Fahreddin Paşa’nın kabahati, İngilizler’in desteğindeki Şerif Hüseyin’e bağlı çetelerin iki buçuk sene boyunca kuşattıkları Medine’yi bin türlü yokluk içerisinde ve hattâ açlıktan çekirge yiyerek muhafazaya çalışması, o meş’um Mondros Mütarekesi’ne rağmen teslim olmayı reddetmesi ama tâkatinin tükenmesi üzerine geçmiş asırlarda İstanbul’dan Hazreti Muhammed’in kabrine gönderilmiş olan hediyelerle kutsal emanetleri Vehhabi ve İngiliz tehlikesinden korumak için İstanbul’a getirmesi imiş!

Paşa bugün bir kısmı Topkapı Sarayı’nın Hazine ve Kutsal Emanetler Dairesi’nde sergilenen bu eşyayı İstanbul’a getirmeyip de Medine’de bıraksa idi neler olabileceğini tahmin edebilir misiniz?

Allah göstermesin, şimdi hemen hepsini büyük ihtimalle Londra’da, British Museum’da görürdük!

19. asrın ilk senelerinden itibaren Türk idaresine başkaldıran Vehhabiler’in hiç değişmeyen bir âdetleri vardı: Ele geçirdikleri şehirlerdeki tarihî yapıları, türbelere varıncaya kadar yıkıp bu mekânlardaki objeleri paramparça etmek!

Tahribattan kurtarılabilen eşyalardan güç-belâ İstanbul’a getirilenler bugün müzeler ve bazı aileler tarafından muhafaza edilmektedir ama giden gitmiştir!

Abdullah bin Zayed’in dün paylaştığı tweet işte bu yüzden sadece bizden değil, Arap dünyasından da tepki gördü ve geçmişten haberdar olan aklıbaşında Araplar bile sözkonusu ihtimalin üzerinde durdular ve “Fahreddin Paşa bu eşyayı götürmese idi, şimdi hepsi Londra’da British Museum’da olabilirdi” dediler.

Ama, Emirlikler Dışişleri Bakanı’nın edepsizliği bu kadarla da kalmadı ve Paşa’nın “Medine’deki elyazması eserleri çaldığını” iddia etme cür’etini gösterdi; ardından da meseleyi bugünün Türkiyesi’ne bağlayıp “İşte, Erdoğan’ın dedelerinin Müslüman Araplarla ilişkisi buydu” dedi.

KÜTÜPHANELERE NE OLDU?

Bir devlet adamının “Türkler’in Medine’deki elyazması eserleri çaldıklarını” iddia edebilmesi için Abdullah bin Zayed gibi cehlin sınırlarının ötesinde olması ve Türkiye’nin ille de aleyhinde bulunabilmek maksadıyla aklına geleni düşünmeden söylemesi gerekir.

Trump yönetiminin pışpışlaması ile bugün haşin pozlara bürünen bir Arap devlet adamı, Medine’deki elyazması eserlerden bahsetmeden önce bu kutsal şehirdeki çok önemli iki kütüphanenin, yani Mahmudiye Medresesi ile Arif Hikmet Kütüphanesi’nin âkıbetini bilmek ve çenesini ondan sonra açmak zorundadır!

Bu köşede, sözünü ettiğim kütüphanelerden birinin, İkinci Mahmud’un inşa ettirdiği Mahmudiye Medresesi’ndeki kitaplığın 20. asrın ilk senelerinde çekilip kartpostal yapılmış bir fotoğrafını görüyorsunuz. En yukarıdaki besmele ile besmelenin altında sağ ve sol taraflarda bulunan hatlar bizzat Sultan Mahmud’un eserleridir ve şimdi her iki kütüphanenin de yerinde yeller esmektedir!

“Fahreddin Paşa kutsal emanetler ile beraber keşke Medine’ye vaktiyle gönderdiğimiz bütün elyazmalarını da İstanbul’a nakletse idi” diyeceğim ama günün birinde ortalığa bu kadar nankörün üşüşeceğini rahmetli nasıl tahmin edebilirdi ki?

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 07:43
    Bu yazıların arapça çevirileri de internette yayınlansa da araplar da okusa
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 09:33
    Bazu tabuları yıkalım. Araplar Türkleri arkadan vurmuşmuş. İngiliz destekçisi vahabi arapların yaptığını tüm arablara yüklemek iftira olur.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 06:11
    OSMANLI PAŞASINI İTHAM EDEN NANKÖR ARAPLAR OKUSUN...
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 05:26
    Sayın bardakçı tarihçilerimizden iddialara ses yok. şerif hüseyinin listesi olduğu söyleniyor, lütfen topkapı sarayı envanteriyle eşleştirme yapar mısınız?
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 01:23
    Helal olsun Hocam.
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 16:20
    Araplarin yabancilara yaltaklanma ve turkleri arkadan vurmasi ilk degil.biz biliyoruz bilmeyenler var.ama benim sasirdigim iclerinden bir tane de akilli cikmiyor
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 15:36
    helal olsun bardakçı
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 15:35
    ağzınıza, ellerinize ve yüreğinize sağlık Murat Bey! çok yaşayın!
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 15:17
    Çanakkale de savaş kazanıldı amma Türklerin zekasın sildiler size başka bir zeka yüklediler Çanakkale öncesini hatırlamıyorsunuz ara sıra birileri size hatırlatıyor
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 15:13
    Mükemmel bir yazı Murat abi ama biraz kısa olmuş keşke Fahreddin Paşa'nin son dönemindeki hutbesini de yazsaydın. "Kalk ya Resulullah seni birakmam" demesini...
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 14:42
    Şimdi bunları köşeyazarlarımızın, tarihçilerimizin hatta muhalefet siyasetçilerimizin bile dile getirmesi bize bu açıklamaları iletmesi güzel bir şey.. Yalnız hükümetin, özellikle Suudların günümüzde sadece Türkleri değil, müslümanları satması yüzünden ufak bir kıvılcım bekleyen ilişkilerimiz g*t kadar bi beyliğin bakanı yüzünden tehlikeli hale gelmesi iyi bir şey değil zannımca... Hele Kudüsle ilgili sorunlar varken...
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 14:16
    Elinize dilinize saglık sayın bardakçı bunların hepsi dogru.Eksigi var fazlası yok buna tüm kalbimle inanıyorum.Bu Müslüman görnümlü ingiliz yahudisi cahillikde lider sınıfını oluşturan arap tayfası neden bu lafı bugün söylüyor ben buna da bakıyorum.Kudüs ile veya yeni dünya düzeni ile iç içe olan bu söylemler bizleri derinden üzüyor.Üçüncü dünya savaşımı dersiniz kıyamet mi dersiniz artık eli kulagında."Görelim mevlam neyler Neylerse Güzel eyler" saygılarımla
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 13:56
    Eline sağlık, haddini bilmeyene haddini bildirmek gerektiğini çok iyi örneklerle anlattınız.
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 13:35
    Tarihi gerçekleri bizlere açıkladığınız için teşekkür ederim Uğur Aldemir
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 12:09
    Ağzına,kalemine sağlık!İnsanlar nasıl bu kadar kötü olabiliyor sanırım şeytana biat ederek... Sizden ve o Mehmetçiklerimizden Allah razı olsun.
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 09:53
    ''Araplar bizi sırtımızdan vurdu '' lafı nı boşuna söylememiş dedelerimiz demek ki
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 09:49
    Bir de Yılmaz Özdilin yazısını okumak lazım...
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 08:13
    Allah c.c. bunları kendi oyunları ile mahvelesin inşaallah
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 01:12
    Sen Türkiye"nin yetistirdigi Gazeteci-Tarihci en büyük degerlerden birisin.Tesekkürler Murat Bardakci
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 22:52
    Üstadım size hayırlı bir ömür dilerim. O paçozlara da ancak bir edep dilerim. Tayyip Erdoğan'ın dedelerinin müslüman araplarla ilişkisi diyelim ki arızîydi. Kendilerinin müslümanlarla ve gayrimüslimlerle ilişkilerini hangi kabul edilebilir değerlerle açıklayacağız...
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 22:35
    Haklıya haklısın demeli.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 21:30
    Harika bir yazı,işte bu!!
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 21:08
    Allah razı olsun kıymetli hocam. Kalemine ve yüreğine sağlık.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 19:35
    Üstadım teşekkürler. Allah Türklerin yardımcısı olsun.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 19:04
    Çok güzel bir cevap, kutluyorum.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 18:07
    ağzına sağlık
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 17:55
    Allah size uzun ömür versin
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 17:48
    Önce kudüs ü savunsunlar.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 17:38
    Allah razi olsun cok guzel bir yazi kaleme almissiniz.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 16:44
    Üstad ellerine, yüreğine, kalemine sağlık.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 16:41
    Kesinlikle haklısın.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 16:28
    Fahrettin Paşadan Allah CC razı olsun mekanı cennet olsun ruhuna bir fatiha okuyalım.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 16:21
    vicdanlı adamın gözünü seveyim...elinize sağlık hocam....
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 16:09
    Son cümle bütün sinirlerimi aldı benden
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 15:43
    Üstad, duygularıma tercüman olmuşsunuz, var olun
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 15:40
    Bize isyan etmeyip, sırtımızdan hançerlememiş olsalardı, bu zat ve benzerleri ancak bizim Kaymakamımız olabilirlerdi!!!! Zira o dönemde kaymakamlıkla idare edilen emirlik, bizim küçük bir vilayetimizdir. Yaptıkları hainlik ve kalleşlik yetmezmiş gibi bu kalleşliğin ardına sığınarak emparyel uşaklığına devam ediyorlar. Araplara her şey müstehaktır. Toplumlar hak edildiği şekilde yönetilir.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 15:26
    Irak işgali sırasında Amerikan askerlerinin Bağdat kütüphanesinin yağmalanmasını nasıl zevkle izlediklerini unutmadık.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 14:30
    ebu cehilin torunları halen işbaşında
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 14:26
    Sayın bardakçı tv programı yapmayı düşünüyor musunuz ? çok özledik .
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 14:08
    Arkadaslar biz turk olabiliriz, bir tarihimiz devletlerimiz olabilir ama onlar da ARAP! Onlarin da koskoca bir tarihleri oldugu gibi butun peygamberler ve dinler kendi insanlari. Biz araplardan öyle bir bahsediyoruz ki, sanki adamlar 50 yillik kucuk bir topluluk
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 13:51
    sayın bardakcı bunların ne hale düşdükleri meydanda daha ne söylenecek hepsini zatialiniz söyledi
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 13:33
    Para için Kabe nin etrafını yüksek otellerle çeviren araplar değil mi? Bunlar para için herşeylerini satarlar sonra da iman dan bahsederler. Gerçek anlamda Allah korkusu yok, sadece göstermelik.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 12:56
    YÜREĞİNE SAĞLIK
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 22:39
    Bunlar ahhh bunlar küfürde ve isyanda ileri gidenler
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 12:53
    yaa
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 12:30
    Sayın Bardakçı teşekkür ederiz.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 17:23
    teşekkürler
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 11:53
    DİLİNE SAĞLIK HOCAM..İÇİMİZDEKİ ARAP SEVİCİLERE DUYURULUR..NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 13:26
    Katar arap değil mi? Birileri de onları çok seviyor. İşlerine geldi mi Müslüman Araplar iyi, gelmedi mi kötü. Bunlar geçmişte her fırsatta bizi arkamızdan vurmadılar mı bunlara Suriye ve Filistinliler de dahildi? Dik durmak olduğun yerde sürekli yön değiştirmekmidir?
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 11:41
    Hocam Brıtısh Museum da bulunan neler var.Syg
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 11:21
    Onlar için Kutsal Emanetlerin Londra'da British Museum'da olması önemli değilki. Onlar için bu emanetlerin kutsal olduğunu bile sanmam.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 11:21
    Sayın bardakçı, Arap Tarihçiler ve Siyasilerin ve en önemlisi Vahabi Din adamlarının Türk ve Osmanlı hakkındaki görüşlerini iyi biliyoruz. Adamlar Türkleri Ve Osmanlıyi İslam Medeniyetine zarar vermiş ve Hilafeti Çalmış gözüyle görüyor. Ama hükumet hala Arap hayranlığı peşinde. Ummetcilik tutmaz. Osmanlı denedi Araplar kabul etmedi. Aynı hatayı yapıyor AKP yani Erdoğan.
  • Misafir 21 Aralık 2017 Perşembe 09:43
    ne hatalar yapıyor şu dış siyasette bu ne ki
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 10:58
    AH AHH
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 10:46
    Ellerinize sağlık sayın Murat Bey. İnşallah okuyanlar ibret alır. Birilerinin aklı ile değil tarihin gerçekleri ile olaylara bakarlar. Saygılarımla
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 10:29
    ağzına sağlık
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 10:00
    Eline Koluna Sağlık,Dışişleri sizin bu yazınızı Arapça ya çevirererk o Ülke ve diğer Arap Basınına göndermeli,Dış İşleri Proaktif olmalıAyrıca bu KonudabÜyükelçilikleri çalımalı.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 09:59
    Bizde bizdeki Osmanlı eserlerini Bulgar’a göndermedik mi?
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 09:55
    BİLGİ ALİMİN MALIDIR DOĞRU SÖĞLENDİĞİ VAKİT.SİZDEN ALLAH RAZI OLSUN.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 09:52
    Arapların kuyruğuna hala takılın onlar hala ingilizlerin kuyruğunda.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 09:50
    Gerçekten nankörler.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 09:32
    Iyiki varsun Murat Bardakci
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 09:26
    Mükemmel bir anlatım... Varol.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 09:20
    Hay sen çok yaşa
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 09:01
    Ekrem Buğra Ekinci, Abdullah bin Zayed'den aşağı kalmamış.
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 08:50
    kaleminize sağlık...
  • Misafir 20 Aralık 2017 Çarşamba 08:05
    besle kargayı, savun kargayı, kurtar kargayı; o da oysun gözünü!!!
Kalan karakter : 2000