Son Dakika
25.04.2018 - 03:45 | Güncelleme:

Kemal Bey yanlış biliyor: Osmanlı sarayında Farsça değil, Japonca konuşulurdu!

 

CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu, geçen gün toplanan Yörük-Türkmen Çalıştayı’nda yaptığı konuşmada Osmanlı’nın aslında neyin nesi olduğunu bir güzel anlattı; Osmanlı zamanında Türkler’e yapılan baskıların, işlenen cinayetlerin ve hattâ dilimiz ile kültürümüzün perişan edilmesinin örneklerini delilleri ile sıralayıp geçmişin bu utanç verici dönemini, yani altı asırlık Osmanlı devrini hâk ile yeksân etti!

Ama, bütün bu gerçekleri dile getirirken dili sürçmüş olacak ki küçük bir hatâ yaptı; “Osmanlı’nın sarayında Farsça konuşulurdu, Osmanlıca konuşulurdu ama bu çadırlarda özbeöz Türkçe konuşulurdu” dedi...

Kılıçdaroğlu böyle demekle şimdiye kadar kimsenin temas etmediği bir hakikati dile getiriyordu fakat “dil” konusundaki derûnî ifadesi güzide basınımızın dikkatinden kaçtığı için haberlerde neyse ki yer bulmadı, zira Kemal Bey söylediğim gibi küçük bir yanlış yapıyordu: Evet, Osmanlılar Türkçe’yi hakikaten bilmezler ve konuşamazlardı, çünki Türklük ile alâkaları yoktu fakat sarayın dili Kemal Bey’in dediği gibi “Farsça” değil, “Japonca” idi! Başta padişahlar olmak üzere saray ve harem halkının tamamı Japonca’yı mükemmelen bilirler, birbirlerine “Allahaısmarladık” değil “sayonara”, “merhaba” yerine “moşimoşi”, “günaydın” niyetine “ohayogozaimasu” derler, akşamları da “iyi geceler” temennisi için uzun bir “oyasuminasaiiiiiii!” çekerlerdi.

‘UTSUKUŞİ ONNANOKOOO...’

O devre ait fermanların, beratların ve diğer resmî yazıların tamamının Japonca olması bir tarafa, Osmanlı zamanında kaleme alınmış edebiyat kitapları da bu dilde yazılmışlardı. Fuzulî, Bâkî ve Nedîm gibi şairlerin eserlerinde “güzel kız” yerine “Utsukuşi onnanoko” ibâresi tercih edilir, “seni seviyorum” sözüne rastlanmaz, şair aşkını ifade etmek için sevgilisine “Watashi wa anata o aishiteimasuuuuu!” diye seslenirdi ve sebep de sarayda sadece Japonca konuşulması idi!

Üstelik şimdi “Osmanlı mutfağı” denen yemek çeşitlerinin tamamı da aslında Japonlar’dan alınmıştı. Eminim bilirsiniz: Sarayın en gözde yemeği “suşi” idi, acıkıldığında “Suşi o motte kite”, yani “Bana suşi getirin” buyurulur ve sofra binbir çeşit suşi ile donatılırdı.

Kanunî Süleyman’ın “yılanbalıklı suşi”yi pek sevdiği, Yavuz Selim’in pirinç ve çiğ balıktan yapılan “nigiri” çeşitlerine bayıldığı, Sultan Abdülhamid’in de yosun dürümü olan “temaki”yi tercih ettiği ve bütün bu suşi çeşitlerini yerlerken Hiroşima’dan getirtilen yeşil çay içtikleri tarih kitaplarında ayrıntıları ile zaten anlatılmaktadır...

2018’DE 1930’LARIN İFADELERİ!

Kemal Kılıçdaroğlu, Osmanlı Devleti’in hemen yanıbaşındaki sınır komşusu Japonya’nin dilinden ve kültüründen etkilenmiş olmasını gözardı edip sarayda dünyanın tâââ öbür ucundaki İran’ın dilinin konuşulduğu iddiasında bulunmakla işte bu yüzden büyük, çok büyük bir hatâ yapmaktadır. Üstelik, Türklükle hiçbir alâkası bulunmayan ve bir milletler çorbası olan Osmanlılar’ın sarayında daha başka diller de konuşulmuş, asırlar boyunca Hintçe, Hotantoca, Apaçi dili, Tarzanca vesaire gibi lisanlar da işitilmiş, Türkçe tek bir söz bile edilmemişti ama unutmayalım: Osmanlı’nın hem resmî hem de anadili Japonca idi!

İşin şaka tarafı bir yana, Türkiye’nin anamuhalefet liderinin hem anadili, hem de askerî lisanı Türkçe olan Osmanlı İmparatorluğu’ndan bahsederken “Sarayda Farsça konuşulurdu” demesi, Osmanlı Devleti’ni kuran Kayı boyunun da bir Türkmen aşireti olduğunu gözardı ederek İstanbul’un Türk’ü ile Anadolu’nun Türk’ünü farklı ve birbirine düşman ayrı milletler gibi göstermesi, Yörükler ve Türkmenler ile devlet arasında geçmişte vergi tahsili gibi meselelerden kaynaklanan gerginlikleri “zulüm” diye nitelemesi tuhaf, hattâ ayıp iddialardır ve bu iddiaların ortaya atılmasının ardında şayet derin bir cehalet değil de bir kasıt mevcut ise, vaziyet daha da vahim demektir!

CHP’nin lideri yahut liderin metin yazarları galiba farketmiyorlar ama artık 2018’deyiz ve 1930’lardan kalma böyle “geçmişi karalama” edebiyatı 2018’de tuhaf, hattâ fazla ucuz kaçıyor!

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 09 Mayıs 2018 Çarşamba 13:59
    Allah için yazılarına doyum olmuyor biraz uzun yazsanda biraz okuyalım en keyif aldığım yazarsınız
  • Misafir 27 Nisan 2018 Cuma 10:37
    Allah razı olsun tek söylenecek cümle bu herhalde
  • Misafir 27 Nisan 2018 Cuma 09:51
    Hatta Osmanoğlu ‘nun Türkçe ‘ye Karamaoğlu Mehmet Bey ‘den çok daha fazla hizmetleri olmuştur değil mi Murat Bey?
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 17:20
    10 numara 5 yıldızlızlık bir köşe yazısı olmuş
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 17:00
    Yazılan o farsça şiirler ne oluyor o zaman.. Enteresan olmaya mı çalışıyorsunuz!
  • Misafir 27 Nisan 2018 Cuma 15:53
    Öncelikle Farsça ile Osmanlıcayı birbirinden ayırdetmelisiniz. Tabii bunun için biraz merak ve dolayısıyla okuma öğrenme aşkı gerekiyor.
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 16:54
    :grimacing:
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 16:47
    Helal sana BardakcI
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 16:36
    :) yüreğine sağlık üstad.
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 16:13
    Murat bey, Madem bizim anlayabileceğimiz türkçe ile konuşuyorlarsa 18 yüzyıl divan toplantılarından bir örnek yayınlayında inanalım. Bu tartışmada bitsin.
  • Misafir 27 Nisan 2018 Cuma 10:23
    Türkçe konuşuluyor dedi. "Senin anlayabileceğin Türkçe" demedi ki.. Atatürk'ün Nutuk'unu oku bakalım anlayacak mısın? Atatürk onu farsça mı yazdı? "Benim anlayabileceğim" yazınca çıtayı o kadar yukarıya koyuyorsun ki (aslında aşağıya) Kutadgu Bilig de Türkçe olmaktan çıkıyor, Dede Korkut hikayeleri de, Manas Destanı da.. Bir Selçuk erdem karikatürü görmüştüm: Taş devri adamı gökyüzünde bir uçan daireyi işaret ederek yanındakine "Aaa bak tanımlanamamış uçan cisim!" diyordu, arkadaşı da.. "Ulan kaç tane cisim tanımladın ki.."
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 11:31
    Ne Alaka, okuyanlarda gercek zannedecekler.
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 11:05
    :flag_tr:Bravo sayın Bardakçı, çok güzel ve akıcı bir uslûb ile gerçekleri biz OKU'rlara anlatmanız, ve bir kaç kelime de olsa Japon ca öğrenmeme sebep olduğunuz için teşekkür eder, çalışmalarınız da bilgilendirmelerinizin devâmını dilerim. Z Tok.:flag_tr:
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 11:02
    En çok tarihiyle barışık olması gereken bizleriz ama toplu iğnenin ucunu doldurmayacak şeylere dahi takılıyoruz. Atatürk'te bizim Fatih'te bizim.
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 10:50
    MUrat bey ayrıca yeniçeri askerlerininde düşman askerini görünc Haka dansi yaptıklarını da unutmayalım.
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 10:49
    Osmanlı sarayında da Türk alfabesi kullanılırdı. Divan şiiri Arap fars etkisi ileArap Fars grameri ve kelimeleri ile yazılmazdı. Müzik bağlama ile halk ezgileriyle çalınır Bizans makamları ve Arap çalgıları ile çalınmazdı..
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 10:43
    cok komikmis murat kardes
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 10:36
    Allah senden razi olsun Murat abi, ondan sonra diyorlarki chp liler biz degistik iste halkla beraberiz falan filan... degisen hicbirsey yok iste sozum ona chp lideri denilen zat hala 1930 larda zannediyor kendini...
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 10:27
    Ağzınıza sağlık hocam...
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 10:26
    süper yazı
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 10:09
    Yazının masal kısmı çok baydı. Diyeceğini de bitsin! Baymak ne diye sorar şimdi. Bilenler anlatsın.
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 10:02
    Murat bey birileri sizi engellemis, facebookta paylasmak istedim ancak Facebook tan gelen mesaj bu, `Mesajın, Facebook'taki diğer insanların kötü amaçlı olduğu yönünde şikayet ettiği içerikler içerdiği için gönderilemedi.`
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 09:55
    murt hocam gerçekten de güzel bir cevap olmuş teşekkürler
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 09:54
    murat hocam bu densizliğe çok güzel cevap vermişsiniz teşekkürler
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 09:43
    Murat Bey yakın geçmiş karalandığı zaman da böyle güzel yazılarınızı bekliyoruz. Sizin gibi usta tarihçinin stand up showlarını yakın geçmişimize yapılan saldırılarda da dört gözle bekliyoruz.
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 09:15
    objektif yaklaşımınızi takdir ediyoruz. tarihi birilerine zorla mâl etmeye gerek yok.
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 09:14
    Menfaat dünyası moda oldu...
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 09:00
    Bu kadar cahalet tahsil ile mümkündür.Kusuruna bakmayın daha ilkokulda kendisi...
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 17:12
    Geçmişi karalama edebiyatını en çok kim kullanıyor?
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 11:11
    Kanâatıma göre siyasi güreşte başarı elde edemeyenler. :zzz:
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 11:15
    Kanâatıma göre siyasi güreşte başarı elde edemeyenler. Yorum metni çok kısa da olsa arif olan OKU'yucu anlar. :zzz:
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 16:58
    Murat Bey Allah senden razı olsun , sizin gibi tarihi iyi bilen insanlar olmasa bu cahilleri kim uyaracak.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 16:52
    efsane adamsın vesselam
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 16:49
    1920'leri karalayın ama Kemal baba Osmanlı hakkında gerçekleri söyleyince oooo
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 16:21
    Murat bey merhaba, yazacaklarım bu günkü yazınızla alakalı değil, ama yıllardır merak ettiğim bir konu var, Anadolu'da, Musul bölgesinde, Halep bölgesinde, kuzey afrikada özellikle Mısırda bir çok beylikler kuruldu bu beylikler yıkıldı'da, Hanedanlık aileri nerede, mesela Mardinde Artuklulardan kalan Türk aile bildiğim kadarıyla yok, Artuklu diye bir beylik vardı tarihte Hanedanlık ailesi dışında bu beyliğin halkı Türkmen değilmiydi, Murat bey çalışmalarınızda başarılar diler, saygılar sunarım,
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 16:19
    :joy::clap::clap::clap:
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 15:49
    Klasik Bir Bardakçı kapağı olmuş süper :relaxed:️
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 15:46
    elinize kaleminize sağlık. şu tarihi bir tek erdoğan'a anlatamadınız.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 15:39
    tarih hocası kimdi merak ettim k.oğlunun.AĞZINA DLİNE SAĞLIK HOCAM
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 15:30
    Aman hocam dikkat, çok fazla ironi yapmayın. Bunlara inanacak çok CHP li tanıyorum ben ;)
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:55
    Ne güzel bir mizah...
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:47
    Tarih bilgisi daha zayıf liderler var. Birazda onlarla uğraşsan!
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:41
    Krallllllll.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:26
    :joy::joy::joy:
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:25
    Yazıyı okurken baya güldüm. Kalemine sağlık Bardakçı.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:24
    süpersin hocam
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:22
    :clap::clap::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:08
    elinize yureginize kaleminize saglik hocam sizi tekrar tvlerde gormek istiyoruz yazilariniz kitaplariniz yetmiyor saglikli gunler dilerim
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 13:53
    Atatürk japoncayı kaldırdı latin alfabesini getirdi bunu unutmuşsun Murat Abi eğlenceli bir okadarda bilgili olmuş keşekkürler
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 13:53
    HOCAM HİSLERİMİZE TERCÜMAN OLDUNUZ. TEŞEKÜRLER
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 13:32
    Adam yorum yazmis.Osmanlinin ana dili japoncaymis.yok yav demis.sonra MB abimiz yazdi ise dogru o zaman demis..hahahaha.Okuyucu kitlesine bakarmisin.Allah yardimcin olsun MB.
  • Misafir 26 Nisan 2018 Perşembe 11:58
    biz rte gibi verdiğimiz sözlerin arkasında duranlardan değiliz deyince alkış tutan on binlerden iyidir
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 13:29
    Kim ne derse desin osmanlı Türk düşmanıydı.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 13:12
    sayin bardakci, kemal bey hakkinda atip tutmak kolay. asil mesele Abdulhamid'i idam Yildiz Sarayinda idam edenleri konusabilmektir.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 13:01
    Süper anlatmissiniz Kaleminize saglik
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:50
    Bence herkes kendi haline gülsün.Boş boş eğlenmek güzel tabi.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:47
    Hoca bırak siyasete alet olmayı.Gerek yok.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:46
    allah senden razı olsun
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:30
    Elinize, dilinize sağlık hocam.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:29
    Elinize dilinize sağlık
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:21
    helal olsun
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:21
    Böyle bilgiye, böyle cevap olur,hay Allah razı olsun hocam
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:20
    efsane yazı :smile::smile:
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:20
    eline ağzına sağlık
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:20
    AĞABEY YAZIN ŞİKAYET ALDIĞI İÇİN SOSYAL MEDYADA PAYLAŞAMIYORUZ.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:20
    agziniza saglik sayin bardakci hic gülecegim yoktu allah razi olsun.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:19
    Sarayın dilinin Japonca olması bana biraz garip geldi.Ama MB öyle diyorsa öyledir herhalde.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 14:23
    yazının tamamını oku kardeş anlamamışsın
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:38
    10 numara yazi olmus Murat Bey. Elinize sağlık.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:28
    Ağzınıza sağlık. Hadsizlere hadlerini bildirdiniz.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:26
    Murat Bardakçı'dan genel müdür'e sevgilerle :))
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:24
    Bir araştırmacı ve tarihçi olarak sizi hep taktir ediyorum.Bu yazınız da gerçeği bir siyasiye anlatmanın oörneği olmuş.Size selam ediyorum..
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:19
    Sayın Bardakçı, Osmanlı sarayında Arapça ve Farsça ile yoğrulmuş Türkçe kullanılırdı. Bilim dili Arapça, edebiyat dili Farsça idi. Yavuz Sultan Selim'in divanını Farsça yazmış olması da buna örnektir. Osmanlı Devleti'nin göçebe Türkmenleri Çukurova'nın düzlüğünde iskana tabi tutarak kırıma uğrattığını bir tarihçi olarak elbette bilirsiniz. Bu anlamda yukarıdaki yazınız biraz tuhaf olmuş. Saygılarımla. Süleyman KEÇECİ
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 13:11
    bu yorum bana bir lise tarih kitabı okuyorum hissi verdi
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:17
    Chp tabani kemal beyin konusmalarini ne denli ciddiye aliyor acaba
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:17
    Yazıya imzamı atarım.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:13
    Kaleminize saglik Üstad, malesef durum en az bahsettiğiniz kadar acı..
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:08
    sayin hocam ben de kasit oldugunu dusunuyorum. bana dis mihraklara 1915 olaylarini kabul edecegi sinyalini verdigini dusunduruyor.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:07
    Üstadım kaleminize sağlık
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:05
    :joy:
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 11:01
    Ağızına sağlık üstad
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:59
    Mükemmel, aklınıza sağlık...
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:58
    Hocam ağzınıza sağlık.Ne bahtsız milletiz kemal gibi muhalefet lidermizi var.Tıpkı birinci ligde amatör kluplerin olması gibi.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:58
    lütfen siz mizah yazmayın beyfendi.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:58
    Sayin Bardakci, Yavuzun, Sah Ismaile gonderdigi mektuplarin farsca oldugunu unutma.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 12:57
    Sen yazıyı abd'ye turkcemi gönderiyorsun
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 13:36
    herkesin anladığı dilde yazmak lazım ;)
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:54
    Çok güzel bir yazı olmuş.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:52
    ????????????
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:47
    Muhteşem bir yazı adamsın
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:34
    Çok güzel bir eleştiri olmuş,lakin niyeti halis olmayanlar yine yağmur sanacaklardır
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:32
    O yüzden 600 sene en azından Türkçe bir selamlaşma kelimesi bile üretememiş osmanlı
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 15:32
    beğenmiyorsan ne işin var osmanlının 600 yıl hüküm sürdğü toprakta hala türkçe konuşuyorsun utanmadan
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 16:25
    Üretememiş? Dil fabrika mı ki kelime üretsin?
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:32
    Evet hatta ecdad sagolsun sinir komsunuz japonlara da bu sebeple turkce ogretmistir :)))
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:29
    Bravo
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:26
    Bu bilgiyi ,ilk defa duydum.. enterasan dogrusu, Murat bey bu konuyu nedenleri üzerinde durarak biraz daha açarmısınız , neden buna gerek duyulmuş.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:25
    :blush:Çok güzel anlatmışsınız ellerinize sağlık
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:21
    chp gibi bir parti , MUSTAFA KEMAL ATATÜRK den kemal kılıçdaroğluna kadar düşmüş. everestten mariyana çukuruna iniş yapmak gibi. ALLAH düşmanımın başına vermesin.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:20
    Teşekkürler Murat Bey , cehalet yanında kasıt var tabiki ikisi bir arada daha daha daha vahim yani :)
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:17
    murat bey yaınıı facebook paylaymaya iin vermiyor.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:16
    :clap::thumbsup:
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:13
    Chp ve zihniyetini bukadar guzel anlatabilen kac insan vardir acaba agzina saglik Murat Bardakci bi siyasi lider bukadar ucuzlasabiliyosa arkasindan gekenlerdende hayir beklememek lazim
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:08
    Sayın Bardakci cok güzel anlatınız ama chp lideri neyi doğru biliyor ki osmanlıyı bilsin:joy:
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:06
    Harika!
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:03
    ELİNE DİLİNE SAĞLIK HOCAM
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 10:00
    Adamsın Murat Bardakçı.Kalemine sağlık sen de olmasan kim yazacak bunları.Allah sana sağlıklı mutlu uzun ömür versin.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:57
    hocam elinize sağlık.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:53
    Sabah sabah beni güldürdünüz. Allah size uzun ömür versin.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:48
    ;))))
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:46
    Helal Helal Helal Helal olsun
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:44
    Elinize sağlık...
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:41
    Murat bey yazınızı facebook da paylaşamıyoruz. Birileri şikayet etmiş sanırım
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:40
    harika yazi olmus.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:40
    Adamsin
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:39
    bu adam bi harika ya :) seviyoruz seni reis
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:38
    diline sağlık murat baba
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:35
    Ağzınıza ,yüreğinize ve kaleminize sağlık Murat Bey. Ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.Anlayana ...
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:34
    Sabah sabah çok ciddi şekilde neşemi yerine getirdiniz murat bey, elleriniz,kaleminiz dert görmesin. Gülmek eğlenmek için günde en az 1 kere kemal kılıçdaroğlunu izliyoruz. Sizin de katkılarınızdan dolayı teşekkürler.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:32
    ha ha ha sen çok yaşa murat bardakcı helal
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:28
    :clap_tone1::clap_tone1:
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:23
    Maalesef, çok üzücü
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:22
    Abartmışsın Bardakçı.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:15
    Ağzına sağlık hocam helal olsun
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:14
    Elimize sağlık
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:13
    Helal olsun. harika bir yazi.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:11
    size teşekkür ediyorum.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:05
    vay beeeee. Ne ironi yapmışsın ....
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 09:03
    Çok komiksin Murat bardakçı.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 08:52
    Helal olsun sana Murat hocam. Seni önceden sevmezdim ama son zamanlarda okumaya başladım. Kitaplarını da alacağım.
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 08:46
    Helal
  • Misafir 25 Nisan 2018 Çarşamba 08:43
    Allah senin iyiliğini versin sayın Bardakçı. insan makale okurken gözünden yaş gelir mi yaa. :joy: Ama işin korkunç tarafı sözde cehepe editörleri bu yazınızı kaynak göstererek başka bir açıklama yaparlarsa eyvah. herhalde gülmekten ölürüm.
Kalan karakter : 2000