Son Dakika

OHAL Komisyonu'nun kararları ne zaman açıklanacak?

23.12.2017 - 07:13 | Güncelleme:

 

BU işi yapınca, yani gazetecilik, özelde de yorumculuk, ister istemez bazı konuların içine girmek zorunda kalıyorsunuz. FETÖ’yle mücadele kapsamında meslekten ihraç edilenlere ilişkin yapılan çalışmalar da bunlardan biri. Geçen gün de yazmıştım. Oluk oluk mektup yağıyordu ilk zamanlar, ama ben mümkün olduğunca bu mektupları köşeme taşımıyordum; çünkü o günün şartlarında doğru olmazdı bu. Ortalık çok karışıktı ve açıkçası kimin doğru söylediğini tespit edebilmek mümkün değildi.

Ama artık mümkün. Çünkü geçen mayıs ayında göreve başlayan OHAL İşlemlerini İnceleme Komisyonu, çalışmalarında bayağı ilerlemiş durumda. Dün OHAL Komisyonu Başkanvekili Esat Işık’la bir görüşme yaptım telefonda. Biz gazetecilere, köşe yazarlarına gelen mektuplardaki iddialardan yola çıkıp konuyla alakalı hemen her şeyi sordum.

KURUM TEBLİĞ EDECEK

Hemen en başında şunu belirteyim değerli okurlarım, OHAL Komisyonu çalışmalarında bayağı bir yol kat etmiş. Ve epeyce bir başvurunun da incelemesini yapıp kararlarını vermiş. Ancak bu kararların komisyon tarafından açıklanacağı bilgisi doğru değil.

Esat Işık, “Toplam 103 bin başvuru var komisyonumuzda. Tamamı değil ama bir grup başvuruyla ilgili kararları verdik ve bu kararları kişilerin ihraç edildiği kurum ya da kuruluşa göndereceğiz. Kişinin işine geri dönüp dönmeyeceğinin tebligatını da o kurum yapacak. Bizim herhangi bir dosyanın öyle ya da böyle sonucu hakkında bilgi vermemiz mümkün değil!” diyor ve ekliyor: “Alınan kararları yolladığımız kurum 15 gün içerisinde tebligatı kişiye ulaştırmak zorunda. İşe iadesine karar verilmiş yahut reddolmuş fark etmiyor bu durum. İvedilikle kişiye ulaştırılması konusunda hassasiyet üst düzeyde!”

BAŞKA BİR GÖREVE

Sayı alamadım bir türlü Işık’tan ama anladığım kadarıyla daha devam edecekler çalışmaya. Çok da normal böyle olması; çünkü komisyon henüz 6 aylık. 6 ay içerisinde tamamının bitirilmiş olması zaten imkânsız. Bu arada bir detay daha öğrendim. Ben bilmiyordum bunu. Büyük bir ihtimalle çoğunluk da benimle aynı durumda.

Şöyle bir kural varmış KHK gereği... Göreve iadesine karar verilen kişi eski görev yerine dönemiyor. Mesela öğretmen, kadrosu Milli Eğitim Bakanlığı’nda. O öğretmen geri döndüğünde aynı kadroyla devam edemeyecek. Başka bir kurumda, örneğin Nüfus Müdürlüğü’nde istihdamı sağlanacak.

Bir ayrıntı da işe iadesi kabul edilmeyenlerle ilgili. Yargı yolu açık bu kişilere ve bu kişiler eğer isterlerse komisyonun ret kararını, sırf bu iş için görevlendirilen Ankara İdare Mahkemesi’ne götürebilecek. Yani komisyonun “kendisinin FETÖ ile ilişkisinin kesin olduğu” yönündeki kararından şikâyetçi olabilecek.

‘TEK KRİTER YOK’

Işık’la uzun bir görüşme yaptık. Sağ olsun, tüm sorularıma açıklıkla ve samimiyetle cevap verdi. Bu sorularımdan biri de komisyonun değerlendirmesinde hangi kriterleri delil kabul ettiğiyle alakalıydı. “Tek bir kriter yok” diyor Işık. Bir kişinin FETÖ üyesi olduğunun tespiti için ilk baktıkları, önem verdikleri şeyin kişinin devlete sadakatinin olup olmadığını söylüyor.

Yani değerli okurlarım, bir kişinin Bank Asya’da hesabının olması ya da FETÖ’nün okullarında eğitim görmesi, o kişinin FETÖ’cü olduğu yönünde bir karara vardırmamış komisyonu. Hatta şöyle söyleyeyim: ByLock bile tek başına kesin bir delil kabul edilmemiş. “Çok kuvvetli bir delil evet ama telefonunda her ByLock çıkanın da FETÖ’cü olduğunu kabul etmedik” ifadesini kullanıyor Işık.

ByLock’un aktif bir biçimde kullanılmış olmasına çok önem verdiklerini belirtiyor. Ve yanlış anlaşılmanın önüne geçmek için de şöyle bir örnek veriyor: “Mesela kişi öğretmen... Öğretmen hattı almış kendi adına ve akrabalarından birine vermiş. Ve hattın sahibi değil ama kullanan kişi ByLock indirmiş. Bu durumda biz o öğretmenin başka da bir bağını bulamamışsak FETÖ’yle ilgili görevine iadesine karar verdik.”

TİCARET DEĞİL İHANET

Biliyorum ki şimdi milyonlarca insan, komisyonun hangi kriterleri esas alarak karar verdiğini merak ediyor. Çok isterdim isim isim yazarak insanlara durumunu bildirmeyi, ama bu mümkün değil. Sadece görüşmemiz neticesinde edindiğim izlenimden yola çıkarak şu tüyoyu verebilirim: Bence komisyon çok hassas bir çalışma yürütmüş. Bir kere, görevden alınanların tüm itirazlarını dikkate almış. Ve galiba ibadet ya da sosyal çevrenin etkileri gereği yapının bir terör örgütü değil, dayanışma ve yardımlaşma amaçlı oluşmuş bir dini grup yani cemaat olduğu niyetiyle ilişki içerisine girmiş kişileri affetmiş.

Affetmedikleri, bu örgütle ibadet ya da ticaret gereği ilişkiye girenler değil, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın defalarca üzerine basa basa söylediği gibi İHANET amacıyla ilişki kuranlar olmuş...

***************

FETÖ’CÜ VEYA DEĞİL, KİM BELİRLEYECEK BUNU?

GEÇEN pazartesi, “FETÖ’ye hizmetin yeni yöntemi; kraldan çok kralcılık!” başlığıyla bir yazı kaleme aldım. Söz konusu yazıda Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı Gaziantep’te Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’nda çalışan 25 kişinin iddialarını gündeme taşıdım. Yazımda iddiaların muhatabı olan Gaziantep Valiliği’nden cevap bekledim. Birkaç gün hem de. Ancak baktım ki arayan soran yok, dün yazıya başlamadan önce kendim aradım valiliği...

Vali Ali Yerlikaya çok yoğunmuş, görüşmemiz mümkün olmadı. Onun yerine Basın Danışmanı Muammer Karadeniz iletişime geçti ve tarafıma konuyla ilgili bir bilgi notu gönderdi. Not çok uzun, tamamını yayınlamam mümkün değil ama Gaziantep Valiliği tarafından aktarılan özetle şu: “FETÖ/ PDY terör örgütüyle ‘irtibatı veya iltisakı’ nedeniyle Şahinbey İlçesi’nde 17, Şehitkamil İlçesi’nde 6, Merkez Sosyal Yardımlaşma Vakfı’nda 2, Araban Sosyal Yardımlaşma Vakfı’nda 1 olmak üzere toplam 26 kişinin sözleşmesi feshedilmiş. Bu şahısların hepsi sözleşmelerinin feshedilmesi işlemini yargıya götürmüşler. Şahinbey Sosyal Yardımlaşma Vakfı tarafından sözleşmesi feshedilen 16 kişi mahkemeye dava açmış, bu davaların hepsini kaybetmişler. Bunlardan 12’si temyiz için üst mahkemeye başvuruda bulunmuş. Temyiz edilen davalardan 5’i sözleşmesi feshedilenler aleyhine sonuçlanmış, 7 kişiyle ilgili temyiz süreci devam ediyor. Bu kişilerden 1’i de halen tutuklu bulunuyor!”

Tarafıma iletilen bu bilgi notu üzerine hemen mağdur edildiklerini iddia eden tarafa ulaştım ve valiliğin bu açıklamasına karşı cevaplarını istedim.

Aldım. Ve şunu anladım ki, Gaziantep Valiliği meseleye tam hâkim değil. Çünkü olsaydı bana iş akdi sona erdirilen bu kişilerin yargıya müracaatlarının reddedildiği yönündeki bilgiyi paylaşmazlardı. Zira bu kişiler kadrolu değil, sözleşmeli personel olarak görev yapıyormuş. Ve doğru, durumlarının çözümü için iş mahkemesine gitmişler ancak mahkeme usulen reddetmiş başvurularını ve bu konulara 15 Temmuz sonrası oluşturulan OHAL komisyonlarının bakacağını belirtmiş.

Ancak şöyle bir durum var: OHAL komisyonları sadece KHK ile iş ilişkisi kesilenlerin dosyalarını kabul ediyor, yani kadroluların. Sözleşmeli olanların değil. Tabiri caizse değerli okurlarım, söz konusu bu kişiler ortada kalmış durumda. Gerçekten FETÖ’cü mü değil mi bakacak bir makam yok! Sanıyorum bu durumda olan sadece bu kişiler de değil. Gelen mektuplardan anlaşılıyor ki binlerce insan var aynı durumda olan.

Hülasa... Hem Gaziantep Valiliği’nin bu bilgi eksikliğini gidermek, hem de OHAL şartlarına uygun olmadıkları için ortada kalan vatandaşların durumuna gerçekçi ve köklü bir çözüm bulunması adına bu uyarıyı yapıyorum. Ve çok basit bir dokunuşla hallolacak bu sorunun çözümü için İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ve Adalet Bakanı Abdulhamit Gül’den bu konuya ivedilikle el atmalarını rica ediyorum.


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 02 Ağustos 2018 Perşembe 11:53
    gerekirse tv ye çıkıp herkesin sesi olmak isterim
  • Misafir 02 Ağustos 2018 Perşembe 11:51
    lütfen eşimin adı cem yurt iki yıl oldu bu insanlar çoluk çocuk ne yiyor ne içiyor yazık bu çocuklar ne olsun söyleyin
  • Misafir 02 Ağustos 2018 Perşembe 11:40
    merhaba adım canan yurt eşim adına yazıyorum eşimin adı cem yurt 15 yıl özel harekat da çalışmış olup toplam 27 yıl ülkesine hizmet edip binlerce başarılı operasyonlara katılıp meslek aşkı ile dolu hiç bir çocuğunun doğduğunu görmeyen önce işim diyen dürüst azimli çalışkan olan eşim iki çocuk babası itiraz dilekçemiz hala incelemede görünüyor iki yıl oldu düşünmüyorlar bunların çocukları nasıl bir evimizden başka bir şeyimiz yok ama suriyeli öğrenciler benim atalarımın kurmuş olduğu ülkemde yardım alıyor bu adaletmi ben çocuğuma cevap veremiyorum benim çocuğum ne olsun söyeyin benim eşim suçsuz çocukluk arkadaşım adana cehan çatalhöyüklöyünde doğduk lütfen bize yardımcı olun teşekkürler şimdiden
  • Misafir 04 Ocak 2018 Perşembe 10:50
    Kurum amirlerin kisisel egolari yuzunden bir sürü insan magdur edildi.onlardan biriside benim.hakimda sorusturma ve kavusturma olmadigi halde ihrac edildim.14 aydir daha neyle suclandigimi bile bilmiyorum. Bunlari allaha havale ediyorum...insallah ayni seye kendileride maruz kalir.
  • Misafir 03 Ocak 2018 Çarşamba 18:27
    4 - 12 aydır açığa alınanların durumu ne olacak?:nerd:
  • Misafir 25 Aralık 2017 Pazartesi 22:06
    Sevilay Hanım öncelikle binlerce insanın merakla, sabırla, ümitle beklediği bir konuda bu yazıyı kaleme almanızı takdire şayan buluyorum ve müteşekkirim Nihayet komisyonun varlığından dahası çalışmalarından haberdar olduk. Komisyonun hassasiyet gösterdiğini duymak sevindirici olmadı değil yalnız en çok merak ettiğimiz şu "aldıkları kararlarda cesur olabilecekler mi?"
  • Misafir 25 Aralık 2017 Pazartesi 12:13
    "devlete sadakatinin olup olmadığı" gibi subjektif bir ifade bile kendini yargı yerine koyan ne olduğu belirsiz bu komisyonun kararları siyasi verdiğinin teşhiridir. Sırf sendikal faaliyetleri yani muhalif olduğu için ihtaç edilenler için kriter "devlete sadık değil" = "akapeye sadık değil"
  • Misafir 25 Aralık 2017 Pazartesi 10:32
    Öğretmenin nüfus müd.ne gönderileceği açığa kavuştırılmalı...Önce çıkan khk larda böyle bir şey yok.
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 22:58
    Ben ve esim de ihrac edildik esim 16 aydir tutklu kullanmadigi bylook yuzunden tutklu ardahanda yasamak coook zor 3 cocukla ortada kaldim krada oturuyorum ona buna muhtac ettiler allah askina bu yanlisa son verin daha fazla mahrum ettirmeyin zaten vekil hemsireydim dikkat ediyorduk herseye fotuyle isimiz hic olmadi .ama olanlarada birsey olmadi gercek fotoculer ortada geziyorlar bizleride allahim kurtarsin
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 22:36
    Bir tek gaziantep valiliği değil ısparta valiliğindede böyle bir şey yaşandı hiç bir delil neden belirtilmeden sözleşmemizi fesh ettiler şu an takipsizlik kararını aldım hala çıt yok valilikten ve bu tür olayları gözardı eden yetkililer içinde gereğinin yapılmasını istiyorum
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 20:01
    sevilay hanım mailde mıştım size. bir sorum olacak cevaplarmısınz. örneğin a bakanlığında müfettiş olan birisi göreve iade olursa başka kuruma nasıl geçeçecek ki çünkü ihraç edilen kişinin alanı ile ilgili müfettişlik sadece a bakanlığında var. bu konu kamuoyunda ne anlaşılmadı sanırım.
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 18:42
    Gençleri güzel ahlak üzerine yetiştiren bir cemaat olarak gördük. Oysaki uluslar arası terör örgütüymüş. Bunu öğreninceye kadar görevimizden ihraç edildik. Bence bunlarla irtibatını kesenler afedilmelidir
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 18:39
    insanları aydınlattığınız ve Gaziantepte yaşadığımız mağduriyeti dile getirdiğiniz için çok teşekkür ederiz. umarım yetkililer mağduriyetleri gidermek için titiz ve hızlı davranır. adalet bize ekmek kadar su kadar lazım bunun farkına varmalıyız. asıl fetöcülerle uğraşılsın.fetöyle mücadelenin sonuna dek ardındayız.ama sıradan insanlara dokunularak OHAL süreci sulandırılmaksın. bunun da önlemini alack kurumlar derhal harekete geçmelidir. zira insanlar aylardır çok mağdur. vatanına aşık insanız.bu lekeyi 1 sn. bile taşımak nefsimize onurumuza ağır geliyor. devletimiz HAKLI ile HAKSIZI ayıracak güçte.devletimize güvenimiz sonsuz.
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 17:57
    Burada amaç sadece fetöcüleri ayıklamak değil ki, o bahaneyle yandaş olmayanları da ayıklayıp, yerlerine yandaş olabilecekleri yerleştirmek. Şu ana kadar yapılanlar aynen bunu ispatlıyor zaten.
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 15:56
    Baylock mağdurlarını yetkililere sorun lütfen.Gündeme neden gelmiyor.
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 12:28
    ihraç olduğum zamandan bu yana ifadeye dahi çağırılmadım.suçum ne onu da bilmiyorum.evet darbeden önce bir sendikaya 7-8 ay kadar üye oldum.bankada 10 bin tlye yakın param da vardı .gene darbeden 9 ay önce sendikadan ayrıldım paramıda darbe girişiminden 1.5 yıl önce çektim.şimdi ben suçlumuyum bunun neresi adalet?suçlu isem neden benim ifademi dahi almadılar.neden hakkımda açılmış soruşturma yok?yada madem banka sendika suç teşkil ediyor neden kapatmadılarda vatandaşları madur ettiler.pardon o bankayı açan kimdi?Soru çok da sormaya cesaret edecek adam kaldı mı memlekette?darbecilerin teröristlerin cezasını verin ama benim gibi masumlara yapılanların hesabını kim soracak?BİR GARİP ÖĞRETMEN...
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 08:34
    Bu gün ülkemizde bir anda birmilyon tererüst oluşturuldu bu halk bukadar tererüstle birarada yaşayamaz acilen kim at kim it ortaya çıkarılsın ihanet eden varsa idam edilsin mazlumu da daha fazla mağdur etmeyip görevine iyade edilsin.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 23:48
    .
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 23:46
    Sevilay hanim.Öncelikle bu süreçte bekleyenlerin yüreğine az da olsa su serptiniz.OHAL komisyonu,ufak bilgi kırıntısı ile yetinmeyip kamuoyunu tatmin edici açıklama yapmak zorunda..Binlerce insanın gözü kulağı Komisyonun vereceği kararda..İşlemleri daha seri yapmalı,mağdurlarin sıkıntılarını bir an önce cozmeliler.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 23:41
    OHAL Komisyonunun kamu oyunu tatmin edici nitelikte basına bilgi vermesi gerekiyor.Yüzbinlerce kişi, buradan gelecek haberi bekliyor.Bu insanları daha fazla endişe ve merak bırakmak, büyük vebal demektir.Bilgi kırıntısı ile insanlar mağdur edilmemeli.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 23:41
    Sırf doğulu diye kurumdan ihraç edilen var, kime güveneceğiz.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 23:40
    OHAL Komisyonunun kamu oyunu tatmin edici nitelikte basına bilgi vermesi gerekiyor.Yüzbinlerce kişi, buradan gelecek haberi bekliyor.Bu insanları daha fazla endişe ve merak bırakmak, büyük vebal demektir.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 21:47
    iade olanlar neden kendi kurumuna dönemiyor.eşim hiç bir kriteri yokken asılsız ihbarla ihraç oldu, komisyonda aklanacak inşallah ama kendi kurumuna vermereyek neden yine cezalandırıyorsunuz,tabiri caizse mimliyorsunuz,yazık değil mi bu insanların çektiklerine.lütfen bu kararı değiştirsinler.Sevilay hanım sizde sesimiz olun lüften
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 21:31
    Ne güzel yazmışsınız takdir ettim. Zira oylarımızla koltuğunda oturan vekiller bilr meseleden koltuk kaygılarından şener şen kaçışı gibi kaçıyorlar. Mevzudaki valilik sırf kendilerini aklamak için basın bülteni yayınlattılar yerel gazetelere. Ama gerçekler? Bilinmezmi ki gerçeklerin er yada geç ortaya çıkmak gibi bir huyu vardır? Peki ya o zaman? Ben söyleyim kaçacak delik arasınlar. Bu ohalde neden çifte standart uygular kardeşim? Başvuru neden sadece memurlara? İşçiler ne halt yçycrk? Hangi yürekli ha
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 19:56
    Sevilay hanım teşekkürler KHK ile ihraç edilmeyen ve msğdur olan bu insanların yüreklerine su serptiniz 16 aydır umutla bekleyen Vali ve Ka ymakamın iki dudağı arssında iade bekleyen SYDV çalışanları adına müteşekkiriz...
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 19:48
    Emniyettte ve savcılıkta ifade verdim ama suç isnadı yok.Sen anlat diyorlar. Ne anlatyım diyorum.Doğum tarihinden itibaren hayatını anlat diyorlar.savunmayı neye göre yapacağız.KHK ile atılmışsın ama niçin atıldığını bilmiyorsun.Yetkili makamlar cevap vermiyor Adaletin düştüğü durum bu.Suç ve delil olmadan insanı vatan hainliğiyle suçlamak...Bir taraftan 17-25 aralıkta cemaati terör örgütü ilan edip okul ve bankasını kapatmayan ama önünden geçeni görevden atan devlet...
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 18:38
    İhraç olan bir öğretmen göreve iade edilecekse kendi mesleğine dönmesi gerekir. Bireylerin farklı bir kurumda çalışmaya zorlanması yaşanılan maduriyeti gidermez. Bu durum ileride yeni hukuki sorunlar oluşturur. Çözüm yerine yeni hukuki sorunlar oluşur.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 18:12
    sayın sevilay hanım 15 temmuz darbe girişiminde fetö okullarında çalışıyor görülüpte hiç bağlantısı olmadığı halde khk ile çalışma izinleri iptal edilen öğretmenlerin durumu ne olacak bilgi verebilirmisiniz
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 17:39
    Nasıl dönemiyor. Bu bir saçmalık. Kurum hatası var.Araştırmadan sormadan ihraca gönderiyor. Nasıl hukuk madi manevi tazminat davası açacağım. Beni ihraca gönderen insanlardan daha temizim. Onların FETO ile bağlantısı çıkar benim çıkmaz. Burdan duyurulur.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 15:07
    ihraç edildikten sonra maaşları kesildiği için mecburen Emekli olanların durumu hakkında bir açıklama var mı? Onların istihdamı nasıl olacak?. Zira bu durumda binlerce personel bulunmaktadır. Aydınlatırsanız sevinirim. Mağdurlar adına bu güzel Haber için teşekkür ederiz.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 15:04
    ihraç edildikten sonra maaşları kesildiği için mecburen Emekli olanların durumu hakkında bir açıklama var mı? Onların istihdamı nasıl olacak?. Zira bu durumda binlerce personel bulunmaktadır. Aydınlatırsanız sevinirim.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 14:59
    Sevilay hanım çok teşekkür ediyorum. Konuyu detaylı incelemiş soruşturmuşsunuz. Verdiğiniz bilgilerle yüreğimize su serptiniz. Bizleri umutlandırdınız. Sağolun.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 14:10
    fetönün kumpası ile bylok mağdurları ne olacak. khk ile iade istiyoruz. bizim hiçbir bağlantımız yok. listeye devlet soltu ve devlet çıkardı. komisyonu beklemeden iade edilmemiz gerekiyor.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 14:08
    Sevilay hanım öncelikle bu haberi yaptığınız için teşekkür ederim.Ben EGİTİM SEN li ihraç olan bir ogretmen. Bizim durumda olanlar için hangi kriterler uygulanıyor.Aciklarsaniz sevinirim.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 14:00
    Benim.hic kriterim yok, ne bende ne soyumda ne sulalemde tek kriter yok. Bylock da yok ama bylock suphesi ile ihrac oldum, bizlerin hak kaybina ugramamasi lazim.. Magdur olanlatin tum haklarinin iade edlimesi lazim.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 13:58
    Bylock mağdurları asla kullanmadıkları bşr program yüzünden hiç alakası olmadığı halde hem ihraç oldu hem de suçlamanın en ağırına maruz kaldı. Bu hata bşr an önce düzeltişmeli ve mağdurlar kendi kurumuna, kendi görevinin başına getirilmelidir. Bu kişilere iadei itibar verilmelidir. Çünkü en ağırına maruz kaldılar. Fetö düşmanı iken en ağır, kripto fetöcü muamelesi gördüler. Bu duyguyu, bu avıyı yaşamadan bilemezsiniz
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 13:58
    Peki fetöyle hiç alakası olmadığı halde bylock listelerine dahil edilen mağdurların hakkı nasıl tazmin edilecek? 11 000 kişiden bahsediliyor bu bir felaket ki bu kişilerin itibarları iade edilmeden Fetö iltisaklıymış gibi başka bi kuruma iade etmek daha büyük felaket ve hatta ihanettir.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 13:56
    POLİSLER HANGİ KURUMA ATANACAK SEVİLAY HANIM
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 13:42
    Cok guzel aciklamissiniz kaleminize saglik
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 13:30
    Umarım komisyon elleri kire bulaşmamış ve ihanet odaklarına ortak olmamış masumların dönderir. ben 1 yıl 1 aydır adli işlem görmeyen ifadesi alınmamış suçunu öğrenemeyen ve fötöcü olmayan delilli ispatlı emniyet mensubuyum umarım verdiğim deliller değerlendirilir
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 13:16
    bence sen yalnış anlamışsın. 685 sayılı khk nın 10. maddesini bir daha okursan öğretmenin nüfus müdürlüğüne verilemeyeceğini açıkca yazıldığını görürsün.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 12:55
    Sevilay hanım çok teşekkür ederiz. Gaziantep olayındaki gibi aynı durumu yaşayan 'sözleşmeli' öğretmenler olarak bırakın derdimizi anlatacak bir ohal komisyonuna başvurmayı, hiç bir yetkili kişi veya kuruluş bulamamaktayız. Bu konudaki hassasyetinizi biliyor ve samimiyetinize inandığımız için size yazıyoruz. Lütfen bizim gibi bu durumda olan 'sözleşmeli' öğretmenlerin sesini biraz daha duyurursanız medyaya ve devlet yetkililerine sizlere çok ama çok minnettar kalacağız...
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 11:54
    Neden suçsuz olan kişi başka bir kuruma atanıp yeniden cezalandırılıyor? Bir öğretmenin ne işi var nüfus müdürlüğünde uzmanlık alanı hiç mi dikkate alınmaz.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 10:22
    haklısınız ama sonuç yok.kim neye göre karar veriyor fetöclüğü .bence bu sendikacı o zaman fetöcü bence bu bankada parası var fetöcü gibi saçma yasaya uymayan kriterler mi tercih edilecek .devlete bağlılığımı kimin hattine sınamak karar vermek.birilerinin fotoğrafı ile poz vermek mi önemli
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 10:14
    hiç bir delil olmadan sadece şikayetle ihraç olanların durumu ne olacak
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 09:30
    Allah razı olsun Sevilay hanım.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 09:30
    Allah razı olsun.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 08:09
    Gaziantep Valiliği Basın Danışmanı içeriğe girmeden iltisaklı demiş. Neye göre, kime göre iltisaklı bu şahıslar. Suç unsuru olarak eğitimi göstermeleri çok yanlış. Eğitim her yerde ödüllendirilirken Gaziantep'de sözleşmeli oldukları için eğitim almak ceza olmuş.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 08:03
    Yazdıklarınıza katılıyorum Sevilay Hanım. Gaziantep'de yapılan tam bir zulme dönüştü. Mahkeme usulen RED ediyor. Komisyon sözleşmeli olanlara bakmıyor. Gaziantep Valiliğinin yapması gereken bir komisyon kurup incelemesini yapmak. Ayrıca sözleşmeler feshedilirken Gaziantep Valiliği neyi dikkate almış. Suç unsuru olarak neyi görmüşler. Önemli olan buna cevap verebilmek !!!
Kalan karakter : 2000