Son Dakika

Bunlar da bizim ‘Zayed’lerimiz!

22.12.2017 - 09:10 | Güncelleme:

 

BİRLEŞİK Arap Emirlikleri Dışişleri Bakanı Abdullah bin Zayed’in Medine müdafiî Fahreddin Paşa’ya attığı iftiralara ve Paşa’nın hatırasına karşı ettiği terbiyesizliklere devletin en üst seviyesinde karşılık verdik ve vermeye de devam ediyoruz.

Ama, meselenin çok daha acı bir tarafı var: Zayed ile aynı kafa yapısında olup tarihi ideoloji vasıtası yaparak Fahreddin Paşa gibi tarihimizin en önemli kahramanlarından birine hakarete yeltenenlerin maalesef bizde de mevcut bulunmaları ve bu edepsizliği yapanların “profesör” olarak üniversitelerimizde hocalık etmeleri!

Şimdi hukuk tarihçisi olduğunu söyleyen bir profesörün Fahreddin Paşa hakkında Abdullah bin Zayed’in terbiyesizliklerinden birkaç gün önce attığı hakaret tweet’lerinden bazılarını utanarak, sıkılarak ve affınıza sığınarak naklediyorum:

Hazret, hakaretler silsilesine Plevne Kahramanı Gazi Osman Paşa’dan başlıyor, Paşa’nın Plevne’de mağlûp olmasını diline doluyor ve “Plevne’yi müdafaa edip de Ruslar’a teslim edenlerin 19. asrın en büyük kahramanı ilân edilmesinden” yakınıyor!

PAŞA, TESLİM OLMALI İMİŞ!

Osman Paşa’dan sonra sırada Fahreddin Paşa var:

“Medine’yi İngilizler’e değil, Şerif Hüseyin Paşa ve Müslüman Araplar’a karşı müdafaa eden Fahrettin Paşa bile kahraman oldu”, “Bu Fahrettin Paşa, Cemal Paşa’nın Suriye’de yaptığı zulümleri kendisine şikâyet edenlere ‘Cemal Paşa babamı as dese asarım’ diyecek kadar İngilizler’e bağlıydı”, “Bu kadar itaatkâr olduğu halde burada askerce davranmadı. Mütareke emrini dinlemedi. Yaverleri kendisini bağlayıp teslim olmak mecburiyetinde kaldılar. İttihatçı olduğu için bu yaptığı kahramanlık olarak tanıtıldı”, “Medine’den topladığı hazineleri ve mukaddes emanetleri Şam’daki Cemal Paşasına yolladı. Bunların çoğu İttihatçılarca yağma edildi”...

Hakaretler ve iftiralar böyle devam edip gidiyor.

Profesöre göre, Fahreddin Paşa tarihimizin utanç vesikalarından olan Mondros Mütarekesi çerçevesinde verilen emirlere uymalı, namusunu ve askerlik şerefini koruyarak Medine’yi müdafaa etmek yerine teslim olmalı imiş. Hele kutsal emanetleri Medine’de bırakmaması daha büyük kabahatmiş!

“Profesör” unvanlı bu zâtın daha sonra attığı “kutsal emanetlerin çoğunun İttihadçılar tarafından yağma edildiği” iftirasının üzerinde bile durmayacağım, zira “belge” diye ortaya sürdüğü ama içerisinde böyle bir ifadenin bulunmadığı bir yazışmaya dayanarak yapılan bu edepsizce kara çalmaya cevap vermek bile zül meselesidir!

ÇOK TEHLİKELİ BİR İDDİA!

Ama, profesörün tweet’lerinde geçen “Medine’yi İngilizler’e değil, Şerif Hüseyin Paşa ve Müslüman Araplar’a karşı müdafaa eden Fahrettin Paşa bile kahraman oldu” cümlesi hem Gazi Osman, hem de Fahreddin Paşalar’a ettiği hakaretlerden çok daha vahimdir; zira Fahreddin Paşa’nın “Medine’yi Müslüman Araplar’a karşı müdafaa etmesinin kabahat olduğu” mânâsına gelen bu ifade ile “Güneydoğu’yu mensupları Müslüman olan PKK’ya, sınırlarımızı da yine Müslüman olan DEAŞ’a karşı korumanın yanlış olduğunu” söylemeye kalkışmak arasında hiçbir fark yoktur!

Sözünü ettiğim bütün bu tweet’lerin atılmamış olmasını ve dolayısı ile de böyle bir yazıyı yazmamayı emin olun gönülden isterdim fakat tarihimizin seçkin kahramanlarına karşı böyle pervasızca hakaretler eden ama Ankara’nın Abdullah bin Zayed’in terbiyesizliklerine karşı devletin Fahreddin Paşa’ya derhal ve en üst seviyede sahip çıkması üzerine ettiği sözlerin arkasında duramayarak bu defa “Ben öyle dememiştim de, bilmemneyi kasdetmiştim de, yanlış anladınız da....” gibisinden tweet’ler gönderen Marmara Üniversitesi’nin mensubu Ekrem Buğra Ekinci adındaki profesörün marifetlerinden haberdar olmanızı istedim!

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 08 Mart 2018 Perşembe 13:46
    HAİN İÇERDEN OLUNCA KAPI KİLİT TUTMAZ BÖYLE NEREYE HİZMET ETTİKLERİ ORTADA İKEN BİZ BİR OLMAYA DİRİ OLMAYA İRİ OLMAYA DEVAM EDECEZ
  • Misafir 27 Aralık 2017 Çarşamba 08:26
    Efendim acilen üniversiteside hocalık yapan bir kısım zevatın sınavdan geçirilmesi lazım. Bu önerimi malesef üzülerek söylüyorum. Çünkü bir kısım insanlar üniversitesi hocalığı makamına zamanında uygulanan yanlış uygulamalar sonucu gelmiştir. Liselerde ozellikle öğretmenlikle ilgisi bulunmayan zevat bulunmaktadır.
  • Misafir 25 Aralık 2017 Pazartesi 06:12
    bizim "zayed" mütareke döneminde bunları yazsa idi hemen damat ferit paşa hükümetinde bir nazırlık kapmış olurdu
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 22:04
    Türkiye de ciddi bir akademi temizliği gerekiyor. Önüne geleni profesör yapmışlar.
  • Misafir 24 Aralık 2017 Pazar 00:30
    Hava o kadar pusluki, kime inanacağımızı şaşırdık,Yalan ve iftiranın adı düşünce özgülüğü olup fitne saçıyor...
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 23:11
    Nerenin kontenjanından prof olmuş acaba...
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 18:21
    TÜRK MİLLETİNİN MÜMTAZ ŞAHSİYETLERİ MALESEF BAZI GAYRİ MİLLİ KİŞİLER TARAFINDAN ZAMAN ZAMAN TARİHİ SAPTIRARAK GERCEKMİŞ GİBİ GÖSTERİLİYOR.BUNLARIN SOYLARINA BAKMAK LAZIM.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 16:44
    Ekrem Buğra nın daha öncede belgelere dayanmayan yorumlarını izlemiştik.
  • Misafir 25 Aralık 2017 Pazartesi 00:04
    hangileri onlar?
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 15:55
    Demek ki sayın profesörü Paşa yapıp cepheye gönderecek olsalar şunu derdi galiba ne gerek var efendim îngilizlere karşı savaş kazanamayız hem ne işimiz var çölde emanet memanette ne oluyo kim alırsa alsın ben gitmiyorum çölde yürüyemem ben klasim sarsılır...DİYE DÜŞÜNÜRDÜ SANIRSAM
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 15:42
    Her köşe başında üniversitenin olduğu , isimlerin önüne gelen ünvanların birçoğunun maddi veya siyasi güç ile alınabildiği ülkemizde bu tarz kendi ideolojik yorumlarını yapan insanların olması hiç şaşırtıcı değil , size ve sizin gibi tarihçilere yaşadığımız bu zaman diliminde bugüne kadar hiç olmadığı kadar ihtiyacımız var . Saygılarımla .
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 15:36
    bir masa bir oda birde maaşla ünvan üstüne ünvan alınca böyle oluyor işte...
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 13:32
    İyi halt ettin. Referans gösterdiği kaynağa baktın mı? Kaynakta yok diyorsun. Ben baktım. Ordaki cümleleri aktarmış.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 13:31
    Aydınlanmamız için verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 12:17
    YENİ BİR FESLİ İNGİLİZ AJANI VAKASI
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 10:45
    Hocam üniversite ilgili kişi hakkında gerekli işlemleri yapması gerekmez mi?
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 08:31
    Bu adaminda kime neye hizmet ettiği belli
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 04:34
    Ekrem Buğra efendi bir insana benziyor bunları kendisi mi atmış gerçekten?
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 04:27
    ben olsam ekrem bugra ekinciyi gorevden alirdim , boyleleri ilk savasta ulkemizi satarlar / amsterdam - hollanda ..
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 01:27
    Bence de en üst seviyeden tepki gösterilip üniversiteden uzaklaştırılmalıdır. Milletin değerlerine küfredecekse, milletin ödediği vergilerden maaş almamalıdır. kenan.
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 01:13
    Güzel demiş o zaman Plevne Marşı'nda atalar: Sizi millet hayınları, bu vatan size kalır mı!
  • Misafir 23 Aralık 2017 Cumartesi 00:48
    Sizi TV de tekrar görmek istiyoruz.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 19:58
    agzına saglık murat abi.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 19:44
    pkk müslüman değildir bunu az buçuk okuma yazması olan herkes bilir
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 18:26
    Murat Bey Allah razı olsun sizden.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 17:14
    EKrem Buğra adına utanç duyuyoruz.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 17:08
    Tesekkürlerimi arz ederim 4000 km den .
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 17:00
    10 numara. Mükemmel bi cevap.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 16:58
    Olduk bizi içimizdeki hainler yıkıyor
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 16:54
    Sayın Bardakçı; İstabul'a gönderilen sandıkların Şam'da açıldığı ve bazı kıymetli taşların kaybolduğu yalan mı? Yazınızdan yalan olduğunu anlıyorum. Öyleyse neden soruşturma açılmış ve konu Divan-ı Harbe intikal ettirilmiştir. Bu konuyu araştıran yazınızı bekliyoruz.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 16:52
    :sunglasses:
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 16:36
    Murat bey iyiki sizin gibi değerli insanlarımızda var
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 16:28
    Hocam merhaba Yazılarınızı kaçırmadan takip ediyorum. Bir de takip ettiğim bir şey var dı. Tarihin Arka Odası programınızı kaçırmadan izliyordum. Şu an , her gün tekrarlarını internetten izliyorum. Sizden rica ediyorum, lütfen ama lütfen programa yeniden başlayın. Meydanı "Fesli Tanzimat zamparalarına, çukur tarihçilerine" bırakmayın ! Saygılarımla !
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 15:46
    “Egitim cehaleti alir, eseklik baki kalir.” demis atalarimiz. Gel gor ki cogu zaman bazilarinin cahilligini bile alamiyor!...
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 14:33
    Sağolun Murat Bey, bunları duymak çok ama haberimizin olması gerekiyor. Maddi, manevi cezalarını bulmalarını gönülden istiyorum.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 13:34
    E zaten bizim içimizdeki çürük çarıklar yüzünden iflah olmuyoruz ya Girmeden tefrika bir millete düşman giremez Toplu vurdukça yürekler onu top sindiremez
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 12:32
    Marmara Üniversitesi bunun hesabını vermeli,eline koluna saglıki,Cumhurbaşkanımız bundanda hesap sormalı
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 12:27
    Vay be neler oğreniyoruz murat hoca sağol
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 11:56
    Siz iyi bilirsiniz, bizde maalesef bu prof. gibi yüzlerce var üstadım. Saygılar.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 11:42
    Bir ulke dusunun ki icindeki dusmani disindakinden fazla olsun... iste her okuyan adam olamiyor!
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 11:31
    Murat bey, İçimizdeki nankörlerden birisini ifşa ettiğiniz için teşekkürler
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 11:30
    İkinizin yorumu farklı,karşı yorumu ahlaki yollardan çürütmeli..
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 10:43
    Sayın Hocam bir gün bu adam hakkında ne zaman yazacaksınız diye bekliyordum, kısmet bugüne imiş. Saygılar.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 10:37
    :thumbsup:
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 10:15
    Allah razi olsun sizden murat hocam hergun yazilarinizi okuyor ve sizden cok sey ogreniyorum
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 10:13
    yazık :(
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 10:09
    Konu hakkındaki hassasiyetiniz için teşekkürler...
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 09:47
    yüzlerce yıl askerlik bile yapmayan tarikat üyeleri , ilk kez seferberlikte silah altına alındığından ittihat ve terakki düşmanıdırlar
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 09:44
    Kıymetli üstadım beyinleri iltihaplı bu sözde proflardan okadar çok varki onların yaşam alanı bu günkü iktidarın zihniyeti
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 09:38
    Konu hakkındaki hassasiyetiniz için teşekkürler.Sizin gibi duyarlı ve bilinçli tarihçilerimiz olduğu sürece düzmece tarih yazılamaz, bunlar gibi tarihçiler de yetişmez.
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 09:31
    Teekürler Murat Bey Kaleminize yüreğinize sağlık
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 08:55
    ALLAH UZUN ÖMÜRLER ERSİN SAYIN BARDAKÇI SİZE BÖYLESİ AKIL FUKARALARINA AYAR VERDİĞİNİZ İÇİN
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 08:52
    Helal olsun! Isim vererek iyi yapmissiniz. Tesekkurler!
  • Misafir 22 Aralık 2017 Cuma 08:51
    Yine güzel olmuş
Kalan karakter : 2000