Son Dakika

Eyvaaah! Amerika şeriatçı oluyor!

01.10.2018 - 02:13 | Güncelleme:

 

Kevin Spacey’in başrolde olduğu, çekimleri geçen senenin sonuna kadar devam eden ve izlenme oranlarında hep ilk sıralarda yeralan “House of Cards” isimli bir TV dizisi vardı...

Dizide “Francis Underwood” isimli hayalî Amerikan başkanını oynayan Kevin Spacey iktidarda kalabilmek için karısı Robin Wrigth ile her türlü haltı edip her çeşit pisliği yapıyordu ama gerçek hayatta sebep olduğu bir rezalet yüzünden dizinin çekimleri durduruldu…

Washington’da günlerdir House of Cards’ı aratmayacak ama hayalî değil, gerçek işler oluyor…

Gazetelerde okumuş yahut TV’lerde izlemişsinizdir: Başkan Donald Trump, Brett Kavanaugh adındaki hâkimi Yüksek Mahkeme üyeliğine aday gösterdi ve kıyamet koptu! Aday, Amerikan yasalarına göre Senato tarafından onaylandıktan sonra göreve başlayabilyor ama Kavanaugh’un adaylığının açıklanmasının ardından ortaya çıkan üçhanım ortalığı karıştırdı! Bundan seneler önce, öğrencilik yıllarında Kavanaugh’un cinsel tacizine uğradıklarını iddia edip “Bize bunu yapmış olan böyle bir herif Yüksek Mahkeme’de görev alamaz” dediler, üstelik bu hanımlardan biri, Kavanaugh’un okul arkadaşı olan şimdinin psikoloji profesörü Christine Blasey Ford, Senato Komisyonu’nun önüne çıktı ve uğradığını iddia ettiği tacizi en ince ayrıntılarına kadar anlattı.

Komisyon, Prof. Ford’un ardından Trump’ın adayı Kavanaugh’ı dinledi ama adam bütün iddiaları reddetti, “Bu kadınların hepsi yalancı” dedi; hattâ kilise, din, iman, vesaire edebiyatı da yaptı ama o vaziyette bile millete tepeden bakması yüzünden masumiyetine pek kimseleri ikna edemedi.

Senato Komisyonu’ndaki oturumda verilen ifadeler tam yedi saat sürdü ve Kevin Spacey’in oynadığı “House of Cards” dizisindeki inanılmaz sahneleri bile yer yer geride bıraktı!

İşte, resmî bir görüşme değil de artık bir “High Court Serial”, yani TV için çekilmiş “Yüksek Mahkeme Dizisi” hâlini alan toplantıların sonuna doğru geçen bir konuşma, tüylerimi diken diken etti ve “Amerika’ya şeriat mı geliyor ne?” diye düşündüm!

BU SÖZLER BİZİM MECLİS’TE EDİLSE!

Neden mi, bakın anlatayım:

Brett Kavanaugh esip gürledikten, “küçük dağları ben yarattım” havası ile tatsız ve tepeden bakan tavırlarla kendisinin ne kadar dürüst, suçlamaları yapanların da nasıl yalancı olduklarını uzun uzun iddia edip elinden geldiğince antipatik olduktan sonra Lousiana’nın Cumhuriyetçi Senatörü John Kennedy ile içerisinde Allah, vatan, vesaire kavramlarının bol bol geçtiği bir “kendin pişir, kendin ye” muhabbetine girişti.

Senatör Kennedy ile Kavanaugh arasındaki muhavere şöyle son buldu:

- Allah’a inanıyor musunuz?
- Evet, inanıyorum.
- O halde size bir fırsat veriyorum. Şimdi burada Allah ve ülkeniz adına gerçeği söyleyin: Hakkınızdaki suçlamalar doğru mu?
- Hepsini reddediyorum. İddia edilenlerin hiçbirini asla yapmadım, asla!
- Hiçbiri doğru değil mi?
- Hayır.
- Bu konuda bir şüpheniz yok değil mi?
- Yüzde yüz eminim. Hayır!
- Yüzüme bakarak Allah’ın üzerine yemin eder misiniz?
- Allah’ın üzerine yemin ediyorum.

Şimdi böyle bir konuşmanın bizim Meclis’te geçtiğini, komisyon üyesi milletvekilinin muhatabına “Allah’a inanıyor musun? Allah’ın üzerine yemin eder misin?” diye sorduğunu ve muhatabının “İnanıyorum” deyip yemin ettiğini hayal buyurun!

Yer yerinden oynar, ortalık birbirine girer, etrafı önce “Şeriat geliyooooor!” haykırışları sarar, ardından “İrtica Meclis’i bastı” denir, “Lâikliiiiik” nidâları işitilir, “kurucu değerler”, “demokrasi” vesaire gibisinden kavramlar da tabii ki unutulmaz ve soruyu soran sorduğuna, cevap veren de verdiğine pişman edilir.

Fakat bu sözler Amerikan Senatosu’nda sarfedildiği takdirde ortada irtica falan yoktur, demokrasi meltemleri esmekte ve ruhlar tatlı tatlı yelpazelenmektedir!

Lâiklik şampiyonlarımız, kurucu ayar ustalarımız ve döpiyes giymiş sert bakışlı ablalarımız: Amerika elden gidiyor, yetişin! Adamlara bir haller oldu, paralarının üzerine “Allah’a inanırız” yazmaları yetmiyormuş gibi şimdi de Senato’da Allah’tan bahsedip onun üzerine yemin etmeye falan başladılar.

Bir yolunu bulun, Senato taraflarına uzanın, irticacı senatörlere Washingtonculuğun ve lâikliğin faziletlerini anlatın, Kuruluş Bildirgesi’ndeki kurucu ayarları hatırlatın ve ne yapıp edin, şeriatın Amerika’ya hâkim olmasının Allah aşkına mâni olun!

Amerika’ya şeriat gelirse bize neler neler gelmez bir düşünsenize…

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 00:30
    Kaleminize sağkık Murat bey çok haklısınız
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 14:05
    asdlşkasşlkdjasd
  • Misafir 02 Ekim 2018 Salı 17:04
    Ortaçağda yaşasaydık hıristiyanlık rejiminin olup olmadığını (ve günümüzü) göreceğimizi söyleyen sevgili kardeşim!. Sen kendi ağzınla ne güzel söylemişssin işte hıristiyanlığın bir rejim olarak üstüne vazife olmayan şeylere burnunu sokmasının geride ortaçağda  kaldığını. Bugün var mı? Konumuz o.
  • Misafir 02 Ekim 2018 Salı 17:03
    Ya Tarihçi olun yada politikacı.İkisini birden olmaya çalışırsanız ülkeye zarar verirsiniz.Bunuda yapmak isteyeceğizi sanmıyorum..Ya Tarihçi olun yada politikacı.İkisini birden olmaya çalışırsanız ülkeye zarar verirsiniz.Bunuda yapmak isteyeceğizi sanmıyorum..
  • Misafir 02 Ekim 2018 Salı 14:13
    Yorumları okuyor üzülüyorum. Nekadar çok benliğini kaybetmiş insanımız var. İnsanlar tek yaşayamayacağına göre, birbirine uyumlu olanlar biraraya gelirler ki diğerlerinin saldırılarından korunsunlar. Toplum, millet, vatandaş, halk vb. kavramlar asgari müştereklerde buluşmayı gerektirir. Lakin bazıları daima güçlünün yanında yer alıp bazı çıkarlar elde etmek istiyorlar. Onlar için tek mesele şahsi çıkarlarıdır. Çıkarı kominizmi gerektiriyorsa kominist, parayı gerektiriyorsa kapitalist olabiliyorlar. Oysa usa dakide insan, Türkiye dekide, çin dekide. Mesele kendi toplumuma ben nasıl katkıda bulunurum olmalıdır, güçlüden yana olmak değil.Yorumları okuyor üzülüyorum. Nekadar çok benliğini kaybetmiş insanımız var. İnsanlar tek yaşayamayacağına göre, birbirine uyumlu olanlar biraraya gelirler ki diğerlerinin saldırılarından korunsunlar. Toplum, millet, vatandaş, halk vb. kavramlar asgari müştereklerde buluşmayı gerektirir. Lakin bazıları daima güçlünün yanında yer alıp bazı çıkarlar elde etmek istiyorlar. Onlar için tek mesele şahsi çıkarlarıdır. Çıkarı kominizmi gerektiriyorsa kominist, parayı gerektiriyorsa kapitalist olabiliyorlar. Oysa usa dakide insan, Türkiye dekide, çin dekide. Mesele kendi toplumuma ben nasıl katkıda bulunurum olmalıdır, güçlüden yana olmak değil.
  • Misafir 02 Ekim 2018 Salı 14:01
    hocam elinize sağlık
  • Misafir 02 Ekim 2018 Salı 14:00
    Murat bey, oradaki insan hakları, demokrasi, azınlık ve altkültür gruplarına ilişkin statüleri direk buraya getirin, ateistlerin, deistlerin, zerdüştlerin okul açmalarına, propoganda yapmalarına izin verin, inanan inanmayan herkesin kesesinden çıkan vergilerle bir mezhebin propogandasının yapılmasına engel olun bizde de hakimler yemin ettirsinler. Emin olun kimsenin şikayeti olmaz.
  • Misafir 02 Ekim 2018 Salı 11:36
    Sayın Bardakçı çok güzel bir tespit sonuna kadar katılıyorum fakat bence küçük bir şeyi unutmuşsunuz bilerek veya isteyerek atladığınıza da sonuna kadar inanıyorum Amerikan halkı ve Müslümanlar arasındaki farkı siz de gayet iyi biliyorsunuz bir tarafta eğitim seviyesi yerlerde sürünenler var bir tarafta Marsta koloni kurmaya çalışanlar var onlar Allah sorunlarını çoktan çözmüşler biz ise hala neyin ne olduğunu bile bilmiyoruz bizdeki asıl sorun layik kesim olmadığını ya göremiyorsunuz ya da görmek istemiyorsunuz asırlardır din elden gidiyor yalanlarıyla bu coğrafyanın iki yakası bir araya gelmiyor gelemiyor çünkü maalesef seslerini duyuranlar sizler bile hurafeleri savunmaktan kaçamayıp o bataklıtan hiçbir zaman çıkamadınız çünkü siz de maalesef korkaksınız ne şiş ne kebap yansın matığıyla bu işlerin olmayacağını biliyorsunuz size nacizane bir tavsiyem bu farkı anlamanız için internetten çok basit bir araştırma yapmanızı tavsiye ediyorum Krallık YugoslavyaSINDA 1921 yılındaki bölgelerin eğitim seviyeleri istatistiğine bir bakın o zaman başınızı ellerinizin arasına koyun ve düşünün sorun nerede ve nereden kaynaklanyor belki o zaman Şeriyat geliyor saçmalığnı bir daha saçmalamazsınız saygılarımla
  • Misafir 02 Ekim 2018 Salı 06:43
    Her zaman ki gibi, harika bir yazı olmuş... Tek kelimeyle muhteşem.. Elinize, zihninize sağlık..
  • Misafir 02 Ekim 2018 Salı 06:28
    şeriat geliyaaa
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 16:15
    Sn. Bardakçı siz lutfen Tarih ilmi ile meşgul olunuz, politikada fena çakıyorsunuz. 4. sınıf bir analiz yeteneginiz var politik konularda.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 09:31
    sn misafir muhtemelen politika kelimesinin sözlük manasını bile bilmiyorsundur şimdi de elindeki iphone ile safariden wikipedia a girip anlamına bakarsın
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 16:14
    Fransız laisizmiyle İngiliz sekülerliği farklı şeyler. Karşılaştırmak doğru değil. Ayrıca orda Allah Allah diye yaptığınız çevirinin orjinalinde malum, God diyor, Jesus Crist veya Lord değil. Müslüman için de kendi tanrısı God diye tanımlanır, başka dinlerdekiler için de aynı şeyler mümkün. Ateistler, agnostikler için de bu sorular sorulmuyor tabi ki. Onlar için "inandığınız ahlaki değerler" üzerine yemin etmeleri isteniyor. Yani alternatif yeminler var. Bunları bilmiyor olmanız çok garip.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 16:07
    Murat bey lütfen doğruları bu kadar aleni bir şekilde adamların yüzüne vurmayın. Kendilerine gelemiyorlar sonra, eğlencemizi bozuyorsunuz.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 17:13
    Iyi zirvaladin mubarek
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 14:35
    Tebrikler üstad.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 13:49
    Aynı şey mi sayın Bardakçı?
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 16:16
    farklı olanı acıklar mısınız
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 17:04
    Ziyadesiyle aynı olduğunu düşünüyorum...
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 13:47
    :blush::slight_smile::grimacing:
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 13:25
    cok sig bir yorum olmus.Türkiye'de sözde islami tehdit var.Yani islam bir din olmasina karsin ayni zamanda bir rejimdir. Ancak hristiyanlik bir rejim degildir.O yüzden kimsenin 'hristiyanlikla yönetilme' gibi bir korkusu yok.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 17:24
    Sen orta çağda kilise yönetiminde yaşasaydın görürdün Hristiyan rejimi var mı yok mu
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 13:14
    yandık ki ne yandık!
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 13:02
    yazı yazacak konu bulamadı galiba
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 12:14
    Ya adamsin
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 12:11
    Helal seni seviyoruz...
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 11:44
    Güzel espiriler :v:️
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 11:33
    Sayın Bardakçı yazılarınızı büyük beğeni ve dikkatle okuyorum. Dobralığı ve gerçekliği bu kadar baskın yayımlaya bilmeniz hayran kalınası. En içten sevgi ve saygılarımla..
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 11:02
    muhteşem hiciv dolu bi yazi.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 10:57
    kalemine sağlık hocam
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 10:48
    harika :)harika :)
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 10:16
    bu adamı seviyorum:) harikasın murat abi, bu dini bulduğu her kelimeden nefret eden din düşmanı ama müslümanım diye gezinenlere güzel kapak olmuş.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 10:06
    doğru dedin hocam.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 09:52
    Adamsın Murat ağbi
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 09:48
    Murat Abi komik adamsın anlatım tarzın çok güzel akılda kalıcı ve iğneleyici. Bizim ülkemizde herşey abartıldığı için sana katılıyorum.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 09:41
    TEBRİKLER :))
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 09:33
    ????????
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 09:32
    :)...
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 09:29
    İyi de ABD laik değil ki zaten.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 09:10
    efsane olmuş :)
Kalan karakter : 2000