29 NİSAN 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

BÜLENT GÜNAL / AHT

Konsensus, yurt genelinde bin 501 kişiye sordu: “Yerel seçimde hangi partinin adayına oy vereceksiniz?” Katılımcıların yüzde 50.4’ü “AK Parti”, yüzde 27.9’u “CHP”, yüzde 13’üyse “MHP” dedi. Başbakan Erdoğan’ın Cumhurbaşkanı olması durumundaysa yerine geçmesi istenen ilk isim Ali Babacan oldu

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık Şirketi’nin HABERTÜRK için yaptığı Türkiye Gündemi Aralık 2012-“2012’ye Girerken Türkiye Görünümü” başlıklı kamuoyu araştırmasının sonuçlarını yayınlamaya devam ediyoruz. Konsensus bu çalışma için 30 Kasım ile 12 Aralık 2012 tarihleri arasında 81 ilin hem kentsel hem de kırsal kesiminden seçmen nüfusunu temsil etme yeteneğine sahip, 18 yaş üstü 750’si erkek, 751’i kadın, toplam bin 501 kişiyle telefon anketi yöntemiyle görüştü. Konsensus araştırmaya katılanlara, Türkiye’nin çözüm bekleyen en önemli sorunlarının neler olduğundan milletvekili dokunulmazlıklarının kaldırılmasına, belediye başkanlarından memnuniyetten anadilde kamu hizmeti alınmasına kadar birçok soru yöneltti, gündemi meşgul eden konuları mercek altına aldı. İşte, 2012’yi geride bırakırken kamuoyunun eğilimleri...

Yerel seçimlerde de AK Parti açık ara önde



Konsensus araştırmaya katılanlara sordu: “Bu pazar, bir yerel seçim olsa, yaşadığınız kentteki belediye başkanlığı için hangi partinin belediye başkanı adayına oy verirsiniz?’’ Bu soruya yanıt verenlerin yüzde 50.4’ü “AK Parti’’ derken, “CHP adayına oy veririm’’ diyenlerin oranı yüzde 27.9’da kaldı. Anket katılımcılarının yüzde 13’ünün tercihi MHP olurken, Meclis’te grubu bulunan BDP’yi işaret edenlerin oranıysa yüzde 6.4’tü.

Erdoğan Cumhurbaşkanı olursa AK Parti’de yerine kim geçmeli?



Konsensus, “Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanı olursa, AK Parti Genel Başkanı kim olsun?’’ sorusunu da katılımcılara yöneltti. Bu soruya yanıt verenlerin yüzde 21.8’i “Ali Babacan” dedi. Eylül ayı araştırmasına göre oy oranını 2.3 puan artıran Babacan böylece listenin üçüncü sırasından ilk sırasına yükselmiş oldu. AK Parti Genel Başkanlığı yarışında ikinci sıradaysa yüzde 21.2’yle Bülent Arınç yer aldı. Arınç bir önceki araştırmada yüzde 30.5 ile zirvedeydi. Listenin üçüncü sırasında ise yüzde 21 ile Abdullah Gül bulunuyor. Gül’ü, Binali Yıldırım, Numan Kurtulmuş, Cemil Çiçek izledi.

Konsensus Genel Müdürü Murat SARI:
Erdoğan sonrası için 4 isim ön plana çıkıyor

VATANDAŞIN belediyesinden memnuniyet oranı yüksek. Bu çok sayıda belediyesi olan AK Parti için avantaj. Ama partilerin göstereceği belediye başkan adayları da seçimde önemli bir faktör. Bir başka önemli konu, Başbakan Erdoğan Cumhurbaşkanı olursa AK Parti’nin başına kimin geçeceği... 4 isim öne çıkıyor. Gençliği ve dinamikliğiyle Ali Babacan, AK Parti’nin çekirdek kadrosunda yer alan Bülent Arınç, çok güçlü bir isim olan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve son dönemde yaptığı atakla dikkati çeken Binali Yıldırım. Yıldırım’ın adı, İzmir ve İstanbul Belediye Başkanlığı için de geçiyor. Ancak Babacan, Arınç ve Yıldırım’ın 3 dönem milletvekilliği yapması ve AK Parti Tüzüğü’ne göre tekrar milletvekili seçilemeyecek olması, bu tabloda Abdullah Gül ismini ön plana çıkarıyor.

‘Teröristle kucaklaşanların dokunulmazlığı kaldırılsın’



BDP’li milletvekillerinin teröristlerle kucaklaşmasının ardından dokunulmazlıklarının kaldırılması tartışması da Konsensus’un anketine yansıdı. Konsensus, “PKK’lı teröristlerle kucaklaşan BDP’li milletvekillerinin dokunulmazlıklarının kaldırılmasını onaylıyor musunuz?’’ sorusunu ankete katılınlara yöneltti. Yanıt verenlerin yüzde 52’si, dokunulmazlıklarının kaldırılması yönünde “Onaylıyorum” dedi. Dokunulmazlıkların kaldırılmasını onaylamayanların yüzdesiyse 39.2 oldu.

Anadilde kamu hizmetine toplum onay vermiyor



Konsensus ankete katılanlara “Anadilde kamu hizmeti alınmasını onaylıyor musunuz?” diye sordu. Bu soruya yanıt verenlerin yüzde 65.1’i “Hayır, onaylamıyorum” dedi. “Onaylıyorum” diyenlerin oranı yüzde 16.7’de kaldı.

Çözüm bekleyen en önemli sorun: Terör



Araştırmada dikkat çeken sorulardan biri, “Sizce Türkiye’nin çözülmesi gereken en önemli 3 sorunu hangisidir?’’ oldu. Eylül ayı araştırmasına göre 18.3 puan düşmesine rağmen ‘Terör/Güneydoğu’ sorunu yüzde 65.2 ile listenin ilk sırasında yer aldı. Bir önceki araştırmada üçüncü sırada olan ‘İşsizlik’ 17.5 puan artarak ikinci sıraya yükseldi. Üçüncü sorunsa 12 puan yükselen ‘Hayat Pahalılığı’.

Belediye başkanlarından memnuniyet oranı düştü



Konsensus’un “Yaşadığınız ilçenin veya beldenin belediye başkanının hizmetlerinden ne derece memnunsunuz?’’ sorusuna “Memnunum’’ diyenlerin toplam oranı, eylül ayı anketine göre 6 puan düşerek yüzde 59.9’a geriledi. Memnun olmayanların toplam oranı ise yüzde 14.2 oldu.

‘Erdoğan olmazsa AK Parti’ye oy vermem’ diyenler artışta


 
Araştırmadaki ilginç soruların başında “Eğer Recep Tayyip Erdoğan önümüzdeki ilk seçime kadar herhangi bir nedenle AK Parti Genel Başkanlığı’ndan ayrılsa AK Parti’ye oy verir misiniz?’’ geliyordu. Bu soruya “O zaman AK Parti’ye oy vermem’’ yanıtını verenler, eylül ayı sonuçlarına göre 1 puan artarak yüzde 13.1’e yükseldi.

HAYATINDAN MEMNUN OLMAYANLAR ARTIYOR



“Hayattan ne kadar memnunsunuz?” sorusuna yanıt verenlerin yüzde 59’u “Memnunun” dedi. Memnun olmayanların toplam oranı, eylül ayına göre 6.4 puan artarak yüzde 16.5 oldu.

‘AKŞAM YALNIZ YÜRÜMEKTEN KORKUYORUM’: % 29



Konsensus, “Son günlerde akşamları sokakta yalnız yürümekten korkuyor musunuz?’’ diye sordu. Kadın-erkek katılanların yüzde 29’u korktuğunu söyledi.


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 24 Aralık 2012 Pazartesi 23:38
    Bundan sonra böyle, 20 yıl daha durmak yok..
  • dmnozn 24 Aralık 2012 Pazartesi 20:05
    medya kimi allayıp pullarsa o başbakan olacaktır.
  • dmnozn 24 Aralık 2012 Pazartesi 19:55
    tv de veya gazetelerde en çok yer bulan siyasi partilerin sıralamasına bakın, verilen oylar da buna göre dağılıyor. sonra da buna demokrasi deniyor.
  • Misafir 24 Aralık 2012 Pazartesi 18:28
    Chp secmeniyim, karis karis istanbulu gezdim ve geziyorum, erdogan cumhurbaskani olur , gülde basbakan , en kötü ihtimalle yüzde 50 oy alirlar bunu aksini iddiaetmek icin saf olmak gerekir, kimse kendini kandirmasin, istikrar bozulmasin diye alpye oy veren chp delegesi bile biliyorum
  • samatya_68 25 Aralık 2012 Salı 13:51
    sen akp yi boşver, numan kurtulmuş başbakan oldu bile. sen kılıçdaroğlundan bahset, gidicimi :/
  • Misafir 24 Aralık 2012 Pazartesi 18:15
    Gecen secimlerde gursel tekin butun anketcilere tenekeler takacagini soylemisti bunuda,goz onunde bulundurmak gerek
  • fromistanbul 24 Aralık 2012 Pazartesi 16:08
    sorunumuz kısmındaki yanıtlar herseyi ortaya koyuyor
  • laphis 24 Aralık 2012 Pazartesi 13:39
    bende 1500 kişiye sordum akp %29 çikti
  • hatipoglu57 24 Aralık 2012 Pazartesi 15:50
    chp kaç çıktı.
  • selo63 24 Aralık 2012 Pazartesi 13:38
    başbakan mhp den aday olsun.akp nin başına da arinç gelsin.en uygunu bence cumhurbaşkanı yerinde kalsın.
  • nightwolf61 24 Aralık 2012 Pazartesi 13:02
    ali babacanı bende çok seviyorum istikrarlı bir lider olabilir hemde çok genç başarılı olacağını düşünüyorum ve zeki de bir insan
  • Misafir 24 Aralık 2012 Pazartesi 12:10
    yanl? anket oldu?u belli, hi bir ankete inanmay?n do?ru sonu veren yok
  • mudda_mg@hotmail.com 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:59
    hayatımdan memnunum anketi olmamış, menun olmayanları ayırmışlar; haliyle memnun insan sayısı sırıtıyor, neden -mumnunum veya -değilim diye iki ayrı seçenek yok?
  • egeli20 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:52
    bos konusmayin yaa gelmis gecmis en böyük cikisda türkiye ayrica ben almanyada yasiyom burda emekliligi 65,den 67 cikardilar halinize sükür edin nankörlüge gerek yok...
  • bisik9699 24 Aralık 2012 Pazartesi 13:20
    çok beğeniyorsan türkiye yi gel de yer değiştirilelim.
  • dmnozn 24 Aralık 2012 Pazartesi 19:57
    orada kazandığınız ile burada kazandığınız arasında dağlar kadar fark var. orada insanların hakkı yenmiyor. burada hak yiyen yiyene. burada işe iade davası açmanız için sizden istenen ücret 700 tl. böyle kalkınma olacaksa hiç olmasın.
  • dmnozn 24 Aralık 2012 Pazartesi 19:58
    çok güzel çıkış herşeyin fiyatı yüzde 100 arttı.
  • samatya_68 25 Aralık 2012 Salı 13:54
    görende 1950 de kıtlık çekmedik, 2002 de refah içinde yüzüyorduk zanneder dmnozn. neyin kafası bu anlayamadım.
  • Misafir 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:43
    AKP parti programına artık net yazsın çünkü gizlisi kalmadı. Desin ki: Anadolu ıslam cumhuriyeti kuracağım Atatürk ü unutturacağım kurdistan i özerk yapacagım. Yinede % 50 alirmi? alır arkadas bu halk bunuda yapar
  • hatipoglu57 24 Aralık 2012 Pazartesi 13:15
    sen başka dünyada yaşıyorsun anlaşılan.bu halk en doğrusunu yapar.inanmazsan bu halka her zamanki gibi havanı alısın.tepeden halkı iyi göremezsin.
  • dmnozn 24 Aralık 2012 Pazartesi 20:01
    kimse benden kıbrıs'ın yerini sicilya'nın batısındadır diyenlere saydı duymamı bekleyemez. bu da benim demokratik hakkım. sende tepeden bakıyorsun diyemezsin. düşünceme saygı duymak zorundasın. solcu değilim ama 50 senedir bu millet hep sağ iktidar gördü. insanları küçük gördünüz yalanını da bırakın artık.
  • laphis 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:39
    bunalrın hepsi hikaye,sn gül aday olacak ve açık ara yeniden başkan seçilecek,bunu yazın bir kenara
  • erdal-35 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:00
    yani kısaca açız ama buna da şükür demeye devam..
  • Misafir 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:49
    lazim degil gul kalsin aman aman
  • sadecebirdost 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:40
    çok doğal bir sonuç, türkiye tarihinde bu kadar yatırım almamıştır. herşey ortada. bakmayın bazı kesimler hizmete değil partiye oy veriyor ondan sonra çıkıp hükümeti eleştiriyor, iyide hizmeti seçmedin şimdi neden eleştiriyorsun. sen kimi seçtiysen ona git ağla. gerçi hükümet bencillik yapmadan her yere yatırım yapıyor. tabi görebilene.
  • reality 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:12
    seni duyanda hükümet boğazından kesiyor cebinden veriyor yatırım yapıyor zannedecek. ülkede satılmadık yer kalmadı. emeklilikte de yaş yükselterek milyonlarca kişinin emekli maaşından tasarruf ettiler. zaten şu anda cari açık var bütçe açık veriyor. tabi kendi çoluk çocukları şirketler kurdular gemicikler aldılar yürüdüler gittiler. bunlar kaz gelen yerden tavuk esirgenmez oyunları. sende aç biraz gözünü birader.
  • vural06 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:15
    ne hizmeti ya izmirde zulum yağıyor resmen hukumet.
  • samatya_68 24 Aralık 2012 Pazartesi 12:17
    yav otoyolları satıp parasını yiyecek olan, marmarayı yaparmı, neyin kafasındasınız siz ya.
  • Misafir 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:35
    Chp yüzde 23 assin ben disimi kirarim be
  • vural06 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:15
    sen bu turkçeyle zaten dişini kırsanda olur
  • msfrrr 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:23
    erdoğan olsun olmasın ak partiye oy vermeyeceğizde kime vereceğiz, mecbur akp ye oy vereceğiz
  • msfrrr 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:21
    binali yıldırım çok yavaş bir adam başbakan olabileceğini sanmıyorum, belediye başkanı olabilir ama
  • goodprospect 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:56
    aynen valla katılıyorum. konuştuğunda uykum geliyo sanki.
  • msfrrr 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:19
    arınç çok sivri dilli, hiç grileri olmayan bir adam , bazende saçmalamaya varan açıklamaları olabiliyor başbakan olmamalı yani
  • msfrrr 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:16
    erdoğan cumhurbaşkanı olursa gül başbakan olsun
  • msfrrr 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:15
    1500 kişi kişi çok az bir sayı, genelleme yapmak yanıltıcı olur, ayrıca bu kişiler hangi bölgeden ve kesimden o bile geneli etkiler, buna rağmen bile akp zirvede herkese sorulsa demekki yüzde 60 olacak
  • mehmet50 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:05
    insanlar anketi cevaplarken daha iyimser oluyorlar veya kafadan atıyorlar.
  • herkeseadalet 24 Aralık 2012 Pazartesi 10:04
    saçma!
  • abuzer_emanuelson 24 Aralık 2012 Pazartesi 09:45
    eğer anket doğruyu yansıtıyorsa -ki toplumdaki eğiliminde bu olduğunu gözlemliyoruz- terör vb. sorunların çözülme ihtimali epeyce zayıf. neden? çünkü olayın özünde demokrasi ve fikir özgürlüğü sorunu var. ankete bakıyorsunuz sonuç 1. sıradayken, neden 9. sırada. bu düşünce yapısıyla bir 100 yıl daha aynı şeyleri konuşur dururuz, ya da ne bileyim dövüşür dururuz...
  • kartal35 24 Aralık 2012 Pazartesi 09:20
    anket başta sakatlanmış adaylar bellimide insanlar hangi partiye oy vereceğini belirtmiş.ama ne önemi varki bizden olsun kim olursa olsun mantığı ağır bastıkça bizden adam olmaz diye düşünüyorum.
  • ercankes 24 Aralık 2012 Pazartesi 09:10
    çevremdeki mutsuz insanlar ile anket sonuçları hiç örtüşmüyor. bence bu işte bir yanlışlık var. sanırım anketörler sonuçları saptırıyor. her geçen gün hayat daha da zorlaşıyor. ülkemde satacak bir şeyde kalmadı. allah sonumuzu i̇yi̇ etsi̇n.
  • spartaakus 24 Aralık 2012 Pazartesi 09:08
    anadilde eğitim ve kamu hizmeti saçmalığını biri bana izah edebilir mi mümkünse, t.c. vatandaşı isen anadilin türkçe değil midir? mesela almanyada türkçe eğitim veriliyor mu?
  • samatya_68 24 Aralık 2012 Pazartesi 08:54
    bu nasıl bir araştırma ki; ali babacan ve bülent arınçın vekillikleri sona eriyor ve dokunulmazlıkları kalkıyor. kendi açıklamaları var, siyasetten çekilecez diyorlar, bunları kılıçdaroğlumu zannettiniz ki aday değilim deyip ertesi gün aday olsunlar. görüşümde şudur başbakan numan kurtulmuş olur, abdullah gülün sağlık problemlerinin arttığı söyleniyor çünkü.
  • mynamesrai77 24 Aralık 2012 Pazartesi 08:53
    bülent arınç mı. kimle yapmışlar bu anketi. adam daha çıkın diyor beee...
Kalan karakter : 2000