Son Dakika
08.11.2017 - 07:22 | Güncelleme:

Prens Abdülâziz’i Ecyad’ın lâneti mi öldürdü?

 

SAUD ailesinin bir prensi daha rahmet-i rahmana kavuştu. Ülkenin iki önceki kralı Fahd’ın 44 yaşındaki oğlu Abdülâziz, önceki gün kendisini tutuklamaya gelenlerle girdiği silâhlı çatışmada hayatını kaybetti.

Ölenler hakkında fena söz edilmemesi gerekir, hattâ “hayırla yâdedilmeleri” için hadis de vardır, dolayısı ile şimdi yazacaklarımın rahmetli Prens Abdülâziz’in aleyhinde sözler olarak değil, “bazı hakikatlerin hatırlatılması” olarak değerlendirilmesi gerekir.

Abdülâziz’i bana kalırsa Ecyad Kalesi’nde şehid olan askerlerimizin ruhları yahut hatıraları halletti!

Merâmımı anlatamadığımın farkında olduğum için, izah edeyim:

Bundan 15 sene önce, 2002 Ocak’ında, Türkiye ile Suudi Arabistan arasında Mekke’de, Kâbe’nin hemen yanıbaşındaki tepenin üzerinde bulunan “Ecyad Kalesi” yüzünden büyük bir tatsızlık çıktı. Ecyad, kutsal topraklara sahip olduğumuz devirlerde Türk birlikleri tarafından garnizon olarak kullanılmıştı, Mekke’de bizden kalan birkaç hatıradan biri idi ve Suudiler kaleyi, “Ne yapıyorsunuz? Böyle bir tarihî esere kıyılır mı?” dememize fırsat vermeden buldozerlerle gümbür gümbür yıktılar ve Ankara’dan yükselen bir-iki cılız sese karşılık, “Siz de Ermeniler’e soykırım yapmıştınız” cevabını verdiler!

KRAL BABANIN HEDİYESİ

Riyad ile ilişkilerimiz birkaç hafta gergin şekilde seyretti, derken rezaleti sineye çektik ve Suudiler ile münasebetlerimiz eskisi gibi şen ve şakrak şekilde devam etti.

Ecyad’ın tamamen yıkılmasının önüne geçilebilmesi için o günlerde en fazla yazan, hattâ âmiyâne ifadesi ile yaygara kopartan bir-iki gazeteciden biri, bendeniz idim. Konuyu günlerce ve haftalarca yazdım ama dışişlerimizin o zamanki “Meseleyi daha büyütmeyelim” zihniyeti herşeye hâkim geldi, “Yıkılan zaten yıkıldı, artık uzatmayalım” dediler ve rezaleti unutulmaya terkettiler.

Ecyad tartışmaları sırasında ortaya enteresan bir ayrıntı çıkmıştı: Yıktırılan kalenin bulunduğu yere devremülk olarak kullanılacak ve gökdeleni andıran iki bina yapılacaktı, işin başında da o günlerde Suudi tahtında bulunan Kral Fahd’ın küçük oğlu Abdülâziz vardı; Kral Fahd, Kral Abdülaziz Vakfı’na ait olan Ecyad Kalesi’nin arazisini bir kararname ile oğluna vermişti!

Yani, Riyad’da önceki gün çıkan silâhlı çatışmada hayatını kaybeden prense...

Suudi Arabistan’a sık gittiğim 1980’li senelerde, Abdülâziz on küsur yaşlarındaydı ve babasının gözbebeği idi. Kral Fahd hemen her yere onu da götürürdü; saraydaki bazı ziyafetlerde küçük Abdülâziz ile birkaç defa konuşmuşluğum da vardı ve Ecyad hadisesi sırasında, “Kale, işte bu çocuk için yıktırılmış” diye de yazmıştım.

ZEMZEM KULELERİ DİKİLİYOR!

Derken seneler geçti, Abdülâziz büyüdü, zengin, hem de çok zengin bir işadamı oldu, babasının İsviçre’de onun için açtırdığı 10 milyar dolarlık mütevazi hesabı da akıllıca kullandı ve servetine servet kattı. Bir ara hükümette önemli bir yere de getirildi ama sonra bırakıp sadece iş ile meşgul oldu, Intercontinental Grubu’nun temsilciliğini alıp Kâbe’nin önüne koskocaman bir otel, Ecyad Kalesi’nin bulunduğu yere de Zemzem Kuleleri’ni dikti ve Zemzem’den Türkler’e bile daire sattı. Hattâ sadece kendi memleketi ile yetinmedi, Avrupa’da ve Amerika’da da iyi para getiren yatırımlar yaptı.

Abdülâziz’in hayatı hakkında fazla birşey söylemeyeceğim, bu konudaki bilgilere kolayca ulaşabilirsiniz...

Ama, iki günden buyana merak ettiğim bir husus var: 44 yaşındaki prensin Riyad’da kurşunla can vermesi ile Mekke’yi müdafaa ettikleri sırada aynı şekilde kurşunlarla şehid olan Ecyad’daki askerlerimizin hatıraları arasında bir münasebetin bulunup bulunmadığı...

Yani lânet gibisinden birşeyler...

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 08 Mart 2018 Perşembe 15:56
    :flushed:
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:20
    iyi düşünmüssünüz ben cede öyle
  • Misafir 23 Kasım 2017 Perşembe 22:41
    Rabbim sizden razı yine memnun olsun bu kadar güzel bir tespit yapılabilir
  • Misafir 20 Kasım 2017 Pazartesi 10:01
    Allah in adaleti yine tecelli etmis yazdiginiz bu kiymetli yazi icin rabbim size hac sevabi verir insaAllah
  • Misafir 16 Kasım 2017 Perşembe 21:37
    Kim ne derse desin bana göre mukaddes beldelerimiz ( Mekke-Medine ve Kudus) şu an işgal altındadır..Bu işgaller sonlanmadıkça ne dünya barışı mümkün olur, ne Araplar ne de İsrail huzur bulur..Bu mukaddes beldelerin yönetimi İslam'a yüzyıllarca sancaktarlık yapmış bulunan Türkler'e verilmeli...Ya da Türkiye'nin liderliğinde bir konseye bırakılmalı...
  • Misafir 14 Kasım 2017 Salı 11:03
    :slight_smile::relaxed::heart_eyes::thumbsup::thumbsup::thumbsup: Ya oradan ev alanlar?
  • Misafir 14 Kasım 2017 Salı 11:02
    :slight_smile::relaxed::heart_eyes::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
  • Misafir 14 Kasım 2017 Salı 10:46
    Bunlar neyin kadrini kıymetini bilmişlerki öyle bir yadigara sahip cıksınlar
  • Misafir 14 Kasım 2017 Salı 07:18
    Murat Bey Tv programınız ne zaman basliyor ?
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 22:48
    harika yazılarınız tebrikler
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 15:53
    Kesin vardır..şımarık prensler(bence Bedeviler) lafa gelince peygamberden bahsederlerken keşke onun gibi yaşayabilseler
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 13:44
    LANET YOK AMA ALLAH'IN ADALETİ VAR BAZEN BU DÜNYADA SONUÇLANIYOR.
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 00:51
    Makalelerin arasını fazla açma Muraaat ! Usta kaleminden, yeni konuları sabırsızlıkla bekliyoruz
  • Misafir 12 Kasım 2017 Pazar 21:20
    O Lanet sürecek Sudi kralığıda bitecek inşallah. Kutsal topraklarda sahte müslümanların elinden kurtulacak.
  • Misafir 12 Kasım 2017 Pazar 21:00
    Ayse Arman`a verdiginiz roportajda "evraklar" diyorsunuz ;sozcuk zaten coguldur. Yanlis mi biliyoruz acaba?
  • Misafir 12 Kasım 2017 Pazar 14:27
    Sayin Bardrci tarih hainler , nankorler acgozluleri afetmiyor.Zamani gelincape karsilgini veriyor.
  • Misafir 12 Kasım 2017 Pazar 06:47
    Murat bey cok guzel bir benzetme , suudiler laneti petrol bitince gorecekler
  • Misafir 11 Kasım 2017 Cumartesi 23:12
    İlahi adalet
  • Misafir 11 Kasım 2017 Cumartesi 16:21
    doğru valla.bakalım suud u iran roketlerinden kim koruyacak.
  • Misafir 11 Kasım 2017 Cumartesi 10:19
    Cok uzak bir baginti gibi duruyor.Ama cok cok uzak
  • Misafir 11 Kasım 2017 Cumartesi 08:23
    dünya etme bulma dünyasi
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 20:33
    Hocam siz diyorsanız lanet de vardır adeletin yerini bulduğuda doğrudur
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 14:10
    Bu gün 10 Kasim.Siz sudilerin babasini parasini yazmişsiniz.Oysa bizim bilmedigimiz Atatürkün son gunleri ile ilgili bir yazi beklerdik.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 09:00
    aziniza saglik hocam. unutulan bazi seyleri bu millete hatirlattiniz icin tarihini unutmaya baslayan bu millete sizler gibi hocalarimiz hatirlatiyor
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 07:38
    Allah’ın sopası yok
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 00:26
    tesekurler sayin bardakciya
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 22:55
    Yorumunuzu buraya yazabilirsiniz!mrb
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 22:17
    Bin kere lanet olsun vahabi zihniyetine
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 21:57
    şey nerde selanik nerde
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 20:20
    Her kim bir yerde ceddimize fenalık ederse ruhları gelir onu bulur
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 18:03
    Amaç Türk izlerini silmekti,muvaffak da oldular.Türk'ün şansı yok,İslam aleminin önünde hem manevi ,hem de maddi kale gibi duruyor;ama kıymeti bilinmiyor.Araplardaki Türk düşmanlığını anlamak mümkün değil.
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 16:07
    MEHMET'İN ACISI, ARABIN ORUCU VE 15 TEMMUZ Bu hikaye, Merhum Gazi'mizin kendisinden dinlediğim ve daha sonra oğlundan dinlediklerimin hülasasıdır. 1297 (1883) doğum'lu, Müslüman Mehmet'in hangi savaşlara gittiğini tam olarak bilmiyorum. Kendisinden dinlediğim, Ecyad kalesi, Arabistanda askerlik ve daha sonra "Kuvvaya" gittik anılarıydı... 22 yıl askerlik yapmıştı ve tamamı cephelerdeydi.. Hangi cephelerde, hangi savaşlarda bulunduğunu belki de kendisi bile bilmiyordu. Çünkü savaşların adı sonradan konur! 1971 yılında vefat etti ve ölümünden sonra gazilik madalya, berat ve toplu ikramiyesi varislerine verildi. Komşumuzdu hatta akrabamızdı aynı köktendik. Yesiroğlu… Ara ara görüp sorarsak konuşan biriydi... Ben 10 yaşlarındaydım ve oruca niyetlenmiştim. Mehmet Çavuş ise, evinin önünde oğlunun kağnı tekeri yapışını izliyordu ama ağızlığına sigarasını takmış içiyordu... Çocuk aklımla “dede oruç” dediğimi ve bana bakıp, "arabın orucunu tutmuyorum" deyişini o zamanlar çok da önemsememiş ve çözememiştim de... Yıllar geçtikçe, daha evvelki dinleyebildiğim anıları ve bir kaç yıl evvel ölen oğluna ara ara sorup anlattıklarını dinleyince biraz da hak vermiştim! Konu şuydu: Mehmet Çavuş 19 yaşlarında 1900 yılı başlarında askere gitmiş ve 1922'deki Büyük taarruzdan sonra terhis olup köyüne dönmüştü... Müslüman bir anne babanın hatta askerden dönemeyen bir şehidin oğlu olan Mehmet Çavuş oruca niye kızgındı (!) “Arabın orucu” diyerek araplara niçin kızmıştı da hırsını oruçtan çıkarıyordu sanki! Ben Mekke’deki Ecyad kalesini ondan duydum, 1969 -70 yıllarında… Hani şu Kâbe’nin karşısındaki, “protokol hacıları için yapılan Zemzem Towers oteli”nin olduğu yerdeydi ve 1990’lı yıllarda Kral hazretleri, cenapları, haşmetmeabları…bilmem neleri tarafından yıkılmıştı ya işte o kale. Mehmet Çavuş’u, bir bölük askerin içinde o kaleye bırakır Osmanlı ecdadımız. Görevleri; kaleyi, Mekke’yi ve Kâbeyi isyancı, bedevi eşkıyalarından, ingiliz uşağı vehhabi şakilerden ve...
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 15:35
    eeeeehhh etme bulma dünyası bu şuurlar zanetti ki sadece diğer dünyada cehennem var ama şimdi gordu
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 11:40
    vay be hiç böyle düşünmemiştim
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 11:30
    Yazdıklarınızı okuduğumda kendime iyi birşeyler eklenmiş gibi hissediyorum teşekkürler.
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 10:51
    Kula bele gelmez Hak yazmayınca Hak bela yazmaz kul azmayınca.
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 10:22
    Sayın yazar çok doğru bir tesbitte bulunmuştur. İnşallah diğer hain ve zalimlerde aynı akibete uğrarlar. Allahın laneti tüm zalimlerin üzerine olsun.
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 09:49
    aaa
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 08:21
    Hocam ağzınıza sağlık
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 06:38
    Adamsın hocam adam
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 04:40
    Lânet denmez; "El cezâu min cinsil amel" denir.
  • Misafir 09 Kasım 2017 Perşembe 01:15
    ateşi bol olsun
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 22:58
    Ecyad kuleleri ile sadece taş yapıpı yıkmamıştır ölen prens,aynı zamanda islamın tek temsilcisi olan türklere hakaret etmiştir,orda ölen şehitlerimizin ruhlarına saygısızlık yapmıştır ki onlara ölü demeyin onlar diridirler zira siz bilemezsiniz,araplar islama ihanetin bedelini çok ağır ödeyecekler,inşallah Rabbin izni ile bu türklerin elinden olur,getirdikleri durumun bedelini ödeyecekler,islamı yok etmeye çalışan ingiliz ve israilin himayesine girmenin bedelinide ödeyecekler,kabeyi kendi malları gibi sahiplenmenin bedelini ödeyecekler,çok bedel ödeyecekler inşallah ahirete bırakmaz Allah'ım ( burda bütün araplaı kastetmiyorum yönetcileri ve onlara destek olanlardan söz ediyorum)
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 22:39
    Murat abi tek kelime "Adamsın".
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 21:25
    Para için tarihe saygı duymayanlar, yine başkalarının para hırsı için tarihe gönderildiler
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 20:49
    Kesinlikle evet , aynen öyle, Hatta bu alçakların hepsinin sonuda böyle olacak , kaddafi saddam gibi ,ALLAH C.C Belalarını verecek inş.
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 18:42
    Etme bulma dünyası.. Ne ekersen onu bulursun.......
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 18:35
    Olabilir, emin olun öyledir...
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 17:48
    The prince is alive ... https://www.thenational.ae/world/gcc/saudi-arabia-says-prince-alive-and-well-after-rumours-of-his-death-1.673984
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 16:55
    Kâbe-i muazzamayı gölgede bırakmak istermişçesine o çirkin ve gösteriş abidesi zemzem kulelerini dikmek, en az ecyad kalesini yıkmak kadar büyük bir kabahat. Resimlere her bakışımda içim burkuluyor. Bu kabahati kimin işlediğini bu yazı vesilesi ile öğrenmiş olduk.
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 16:51
    SAYIN BARDAKÇI ELİNİZE DİLİNİZE VE YÜREĞİNİZE SAĞLIK.GERÇEKTEN TAM BAM TELİNE BASTINIZ.YILLARDIR SUUDLA İŞ YAPAN BİRİ OLARAK NE ZAMAN MEKKE YE GİTSEM EJYAD KALESİ BURNUMDA TÜTER.MALESEF KORUYAMADIK BARİ OSMANLI KIŞLASINI YIKILMAKTAN KURTARMAK İÇİNDE BİR YAZI YAZARSANIZ ŞEHİTLERİMİZİN RUHU ŞAHD OLUR.SAYGILARIMLA
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 16:05
    Yine aydınlattınız bizleri sağolunuz....
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 15:04
    Yanlış biliyor olabilirim ama Suud ailesi Osmanlıya kurşun sıkmadı diye biliyorum, Emir Hüseyin ihanet etti nitekim ihaneti sonucu çocuklarına Ürdün kaldı
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 14:22
    bırak yaw. zemzem kuleleri daha güzel. her şey saklanmaz.
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 14:08
    HAK YERINI BULMUS HOCAM :pensive:
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 14:07
    HAK YERINI BULMUS HOCAM
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 13:48
    Para için tarihe saygı duymayanlar, yine başkalarının para hırsı için tarih sayfalarına gönderildiler.
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 13:41
    Bir İmparatorluk (Devlet-i Aliyye) yıkılır da etkileri ve intizarları onlarca yılda biter mi? Aliyye diye boşuna denmemiştir.
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 13:39
    Daha cok çekecekler zamaninda osmanlı ya yaptıkları hainliği. ..
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 12:13
    Hocam iyiki vardınız
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 11:24
    Sayın Bardakçı yine muhteşem bir tespitte bulunmuşsunuz. Keşke Ecdadı-Fatihana duyarlı sizler gibi gazeteci ve tarihçilerimiz çok olsa idi.
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 11:11
    valla sayın bardakçı yine on ikiden vurmuşsunuz hedefi
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 10:41
    cok guzel yazmissin sayin bardakci seni yeniden tarihin arka saytasinida gørmek istiyoruz yurtdisinda yasayan biri olarak cok ihtiyaci var cocuklarimizin ne olur tekrar baslat saygilar
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 09:26
    Var üstad,olmaz mı? Kurşunlar galiba hep aynı lanet silahtan çıkma!! Sözüm meclisten dışarı,bir tarih hocamız vardı ortaokulda,kulakları çınlasın,"Tarih dünü görüp bugünü okumaktır" derdi..Nedense aklıma geldi..
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 09:21
    Ellerinize, parmaklarnıza ve yüreğinize sağlık. Lanet gibisinden değilde ilahi adalet gibi birşey sanki. Suudların zaten bugüne kadar helak olmaması mübarek Kâbe'nin yüzü suyu hürmetinedir diye düşünüyorum. Geçmişimizi ve geçmişimizdeki değerlerimizi bu kadar iyi anlatan ve sahip çıkan yazılarınızı beğenerek ve severek takip ediyorum. Sağlıklı, bereketli uzun ömürleriniz olsun efendim. :slight_smile:
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 08:52
    Taşı gedigine iyi oturtmussunuz .teprik ederim
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 08:40
    men dakka dukka :thinking:
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 08:23
    Okudum ve urperdim.
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 08:03
    Hocam şu dünyada bize her yapılan için lanet yağsaydı dünyada insan kalmazdı :grin:
  • Misafir 08 Kasım 2017 Çarşamba 07:42
    Bu mantıkla soralım, acaba bizim padişah ailesinin hazin ve ibretlik sonunu da başları kesilen Memlük hanedanının laneti mi getirdi?
Kalan karakter : 2000