26 NİSAN 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

15 Temmuz darbe girişiminin ardından FETÖ’ye yönelik olarak kamu kurum ve kuruluşlarında görevli personel hakkında başlatılan incelemede ortaya çok ilginç sonuçlar da çıkıyor. Konya’daki inceleme sırasında, 20 yıl öğretmenlik ve 1 yıl müdür yardımcılığı yapan Hülya Ö.’nün üniversite mezunu olmadığı belirlendi. Hakkında idari ve adli soruşturma başlatılan sahte öğretmenin 20 yıllık maaşının geri alınması için dava açıldı.

‘DOLANDIRICILIK’

Hülya Ö. 1996’da Nevşehir’de göreve başladı. Çeşitli illerde öğretmenlik yaptıktan sonra 2004’te Konya’ya atandı. Selçuklu İlçesi Adil Karaağaç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde endüstriyel otomasyon bölümü öğretmeni olan Hülya Ö., son 1 yılda aynı okulda müdür yardımcısı olarak görev yapmaya başladı.

Sahte öğretmen görevini sürdürürken, 15 Temmuz darbe girişiminin ardından tüm kamu kurum ve kuruluşlarında görevli personel hakkında inceleme başlatıldı. Konya’daki inceleme sırasında tesadüfen Hülya Ö.’nün üniversite mezunu olmadığı ve diplomasının da sahte olduğu belirlendi. Milli Eğitim Bakanlığı, hemen harekete geçerek sahte öğretmenin görevine son verdi ve savcılığa suç duyurusunda bulundu. Şikâyet dilekçesinde, Hülya Ö.’nün 20 yıl boyunca aldığı maaşın iadesi ile birlikte evrakta sahtecilik ve dolandırıcılık suçlarını işlediği gerekçesiyle cezalandırılması istendi.

Gözaltına alınan sahte öğretmen Hülya Ö., adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Konya Cumhuriyet Başsavcılığı’nın yürüttüğü soruşturma sonucunda sahtecilik ve dolandırıcılıkla suçlanan Hülya Ö.’den 20 yıllık maaşının geri alınması için dava açıldı.

ESKİ ÖĞRENCİLERİ: DERS ANLATMAZDI

Hülya Ö.’nün eski öğrencilerinin anlatımları, sahte öğretmenin eğitim kapasitesini de gözler önüne serdi. HABERTÜRK’e konuşan ve isimlerinin kullanılmamasını isteyen eski öğrenciler, şunları söyledi: “Hülya Hoca’nın dersleri çok rahat geçerdi. Ders anlatmayı sevmiyordu. Bir kez dahi ders anlattığına şahit olmadık. MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini Güçlendirme Projesi) notlarını bize dağıtır, bu notları okumamızı isterdi. Soru sormazdık. Sorsak da alacağımız cevabın ‘Ders kitaplarınıza bakın, hem okuma alışkanlığınız artar’ olacağını bilirdik. Sınavları da çok kolaydı. Zaten her sınıfa aynı sorularla sınav yapardı. Onun dersinden kimsenin bırakın sınıfta kaldığını, kötü not aldığını duymadık.”

Hülya Ö. ile birlikte görev yapan bir eğitimci ise “Hiç şaşırmadım. Liyakati olmayan biriydi. Öğretmenler odasında biz dersimiz ile ilgili bilgi paylaşımları yaparken o aramıza çok katılmaz, dersi ile ilgili pek konuşmazdı” dedi.

 

Zafer SAMANCI / GAZETE HABERTÜRK


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 16 Şubat 2017 Perşembe 22:09
    bari o kadar yil biraz çalışıp öğreneydin dersi
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 13:13
    Günah değil mı o öğrencilere hiç birşey ogrenemeden sınıf atlıyorlar
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 13:07
    Onca atama bekleyen öğretmenler var.Yazik ya..
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 11:08
    Öğretmenler günü hediyelerinide geri versin
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 10:54
    2 önlisans 1 lisans mezunuyuz bizi işe alan yok kadın sahte diploma yla 20 yıl çalışmış ya.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 10:43
    Ne darbeymiş.Tüm sahteler saçıldı meydana.Rabbe hamd olsun.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 10:40
    sahte diplomayi kabul edenin hic mi suçu yok?.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 10:37
    yav bu kadar teknoloji gelişti, hiç mi geriye dönük bir enterasanlık gözünüze çarpmadı. bu atamalar, devlet memurluğu statüsüne geçmeler nasıl oluyor ya. hayret bir olay
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 10:00
    Diplomasız psikolog var bir de, seansı 250 tl + kdv
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:37
    Bizde atanmayi bekliyoruz.hayata tutunmaya calisiyoruz kenarindan kosesinden.gel gorki ne yaparsak tirnagimizla ama oda olmuyor.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:28
    yaziklar olsun
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:26
    20 yıl milletin parasını maaş diyemi verdiniz
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:16
    bune yaaa 20 yıl demek ne demek
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:15
    madem ders anlatmıyordu? 20 yıl boyunca öğrencileri neden şikayet etmemiş? berdiği notlar geri aşınsın herkes sınava tekrar girsin madem!!!
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:11
    öğrencilerin fikrini sormak gerekiomuş demekki bu tür durumlarda
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:10
    biz gerçek diploma ile bişey yapamıyoruz bravo
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:45
    buradaki en akıllıca yorum bu.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:09
    bu kişi gibi başkaları var mı acaba
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 09:38
    Olmaz mı hiç. Zaman zaman doktorluk, dişçilik yapanlar bile ortaya çıkıyor.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 08:53
    yuh bu nedir ya
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 08:46
    20 yıl kardeşim 20 yıl bence o kişiye ödül vermeleri lazım.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 08:24
    emekli olsa hiç anlaşılmazdı :)
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 08:23
    Yazıklar olsun.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 08:20
    20 yıl nerdelermiş devletin ilgili kurumları??
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 08:05
    böyle bir sürü gencecik öğretmenin hakkını yediler, pislikler.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 07:54
    Maaşın geri alınması için mahkemeye gerek yoktur. İdare açık hata, memurun hilesi gibi hallerde ödediği maaşı zaman aşımı olmadan geri alabilir.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 10:47
    MEMUR DEĞİL :)
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 07:36
    madem oyle o kadar sene hic dank etmedimi? yuhh
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 07:33
    Daha neler vaaaar neler!Muz Cumhuriyeti degil miyiz?Efem?Duymadim?
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 07:10
    yuh diyorum yuh buna yardımcı olan kişileri de atsınlar içeri
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 07:02
    hiç inanmadım
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 06:59
    Eh tamam da, hiç akıl edip soruşturmadınız? Ne biçim öğretmensiniz siz.
  • Misafir 26 Ocak 2017 Perşembe 06:21
    Hepsi kadının pisliği ortaya çıkınca konuşuyor 20 senedir neredeydi aklınız
Kalan karakter : 2000