Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin
  • Habertürk Android Uygulaması
  • Habertürk iPhone Uygulaması
  • Habertürk Huawei Uygulaması
HABERTURK.COM

ABD’nin New York şehrinde yaşayan 25 yaşındaki ismi açıklanmayan bir kadının kanı kullandığı bir ilacın ardından lacivert renge  döndü.

The Guardian gazetesinde yer alan habere göre; doktorları bile hayrete düşüren kadının, diş ağrısını geçirmek için reçetesiz aldığı bir ağrı kesici kullandıktan sonra bu hale geldiği açıklandı.

KARNINDAKİ OKSİJEN SEVİYESİ DÜŞTÜ

New England Tıp Dergisi'nde yayınlanan makaleye göre; diş ağrısı nedeniyle kullandığı topikal bir ağrı kesici kullanan kadın, ertesi sabah uyandığında kendisini çok güçsüz hissediyordu. Hastaneye kaldırılan hastanın ellerinin ve tırnaklarının mavimsi olduğu belirtildi. Test yapmak için alınan kanın lacivert olduğunu gören doktorlar, yapılan testin ardından kadının kanındaki oksijen seviyesinin düştüğünü tespit etti.

DAHA İYİ HİSSETTİĞİNİ BİLDİRDİ

Dr. Otis Warren, durumun benzokain içeren bir uyuşturucu madde tarafından tetiklendiğini söyledi. 

Hasta, panzehir verilmesi üzerine dakikalar içinde daha iyi hissettiğini bildirdi. 

Reçetesiz kullanılan ilaçların tehlikesine dikkat çeken Warren, "İnsanların tehlikeli bir şey olabileceği hakkında hiçbir fikri yok. Bunlar hafif bir yan etki değil" dedi.

24 SAATGÜNÜN ÖZETİ
24 saat
24 saat günün önemli haberleri ve gelişmeleri