Bursa'nın merkez Nilüfer ilçesinde, evinde 500 gram eroinle yakalanan kişinin, gözaltında tutulduğu sırada ''yoksunluk krizi''ne girdiği ve hastaneye kaldırıldığı bildirildi.

Bursa Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şubesinden yapılan açıklamaya göre, Ataevler Mahallesi'nde oturan Halil B'nin (58) İstanbul'dan eroin getirerek sattığı ihbarını alan güvenlik güçleri, bu kişinin evine operasyon düzenledi. Evde yapılan aramada 500 gram eroin ele geçirilirken, zanlı Halil B, Ali Bakır adına düzenlenmiş sahte kimlikle yakalandı.

Kocaeli ve İstanbul Emniyet Müdürlükleri tarafından da ''uyuşturucu ticareti yapmak'' suçundan arandığı belirlenen zanlı, gözaltında tutulduğu Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğünde ''yoksunluk krizi''ne girdi.

Halil B, güvenlik güçleri tarafından kaldırıldığı Bursa Devlet Hastanesinde yapılan müdahalenin ardından yeniden Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğüne götürüldü.

İfadesinde, ''eroini İstanbul'dan aldığını, Bursa'da piyasası olmadığı için yeniden İstanbul'da sattığını'' söylediği bildirilen zanlının, 15 yıldır hem içici hem de satıcılık yaptığını kaydettiği öğrenildi. Zanlı Halil B, sorgulamasının ardından ''uyuşturucu ticareti yapmak ve kullanmak'' suçlarından adliyeye sevk edildi.

YOKSUNLUK KRİZİ NEDİR?

Eroin bağımlısı kişi sarhoş olmak, heyecan duymak, keder ve sıkıntılardan uzak kalmak, hayale dalmak için uyuşturucu maddeye karşı şiddetli arzu duyar. Maddeyi bulamadığı zaman, hayatının zindan olacağı endişesini taşır. Bünyenin fiziksel olarak uyuşturucu maddeyi istemesi halidir. Kullanılmadığı zaman fiziki ve psikolojik tepkiler başlar. Bunlar ürperme, titreme, şiddetli adale ağrıları, nöbetler, kusma, nefes ve tansiyonlarda değişmeleridir. Bu göstergelere yoksunluk belirtileri denir.

Alışkanlık ilerledikçe alınan maddeden beklenen neticeler bağışıklık nedeniyle alınmaya başlar. Başka bir ifade ile önceki doz aynı tesiri göstermez. Bu sebeple kullanan bağımlılar doz arttırma ile amacına ulaşır. Uyuşturucu madde kullanımında büyük oranlara varan ölüm hallerinin sebebi doz artırma meylidir. Kullanıcılar genelde amfetaminler yüzünden iştahsızlık ve uzun süre ayakta kalma, uyanık kalma problemleri ile karşı karşıya kalırlar. Bunun yanı sıra dişler kilitlenir, çene sıkılır, bulantı ve kas ağrıları görülür.