26 NİSAN 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Kocaeli'de girdikleri bir avukatlık bürosunda, ''Füze kalkanı değil, demokratik lise istiyoruz'' yazılı pankart astıkları eylemde gözaltına alınan ve tutuklu olarak yargılanan öğretmen Meral Dönmez ile üniversite öğrencisi Gülşah Işıklı, ''terör örgütü üyesi olmak'' ve ''iş yeri dokunulmazlığını ihlal etmek'' suçlarından toplam 6 yıl 8 ay hapis cezasına çarptırıldı.

İstanbul 15. Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki duruşmaya tutuklu sanıklar Meral Dönmez ve Gülşah Işıklı katıldı.

Duruşmada esas hakkında görüşü sorulan Cumhuriyet Savcısı İsmail Işık, geçen duruşmada verdiği mütalaayı tekrar ettiğini belirterek, verilecek hükümle birlikte sanıkların tutukluluk halinin devamını istedi.

Son savunması istenen sanık Gülşah Işıklı, ''Demokratik, yasal ve meşru olan bir hakkımı kullandım. Bu nedenle suçlanıyor olmam kabul edilemez. Bürodaki eşyalara zarar vermediğimiz halde ailelerimiz zararı ödedi. Üstelik büroda polisler yüzünden mahsur kaldık'' dedi.

Sanık Meral Dönmez de ''Avukatın bürosunu işgal etmedim. İzin alarak büronun penceresine pankart astım. Örgüt propagandası da yapmadım. Beraatimi talep ediyorum'' ifadesini kullandı.

CEZA VE TAHLİYE
Davaya ilişkin kararını açıklayan mahkeme heyeti, sanıklar Dönmez ve Işıklı'nın, terör örgütüne üye olmamakla birlikte örgüt adına suç işlediklerinin sabit olduğunu belirterek, eylemlerine uyan ''terör örgütüne üye olmak'' suçundan 4 yıl 2 ay ve ''iş yeri dokunulmazlığını ihlal etme'' suçundan da 2 yıl 6 ay olmak üzere toplam 6 yıl 8 ay hapisle cezalandırılmasına karar verdi.

Sanıkların ''iş ve çalışma hürriyetinin ihlal edilmesi'' suçundan, kasıtları olmadığı gerekçesiyle beraatlerine hükmeden heyet, ''terör örgütü propagandası yapmak'' suçundan açılan davanın da bir süre önce yürürlüğe giren 6352 sayılı yasanın geçici 1-b maddesi uyarınca ertelenmesini kararlaştırdı.

Tutuklu kaldıkları süreyi göz önüne alarak sanıkların tahliyesine hükmeden heyet, yurt dışına çıkış yasağı da getirdi.

Sanıklar Dönmez ve Işıklı, 3 Aralık 2011'de Kocaeli'de avukat Hurşit Berk'e ait avukatlık bürosunun penceresinden, ''Füze kalkanı değil, demokratik lise istiyoruz'' yazılı pankart açmıştı. Avukat Berk'in dışarı çıkarak polisi aramasının ardından gözaltına alınan Dönmez ve Işıklı, ''terör örgütü DHKP-C'nin propagandasını yapmak'' ve ''örgüte üye olmak'' suçlarından 5 Aralık 2011'de tutuklanmıştı.

AA


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 09:12
    bu ne arkadas akp karsiti herkes terorist!!!
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:40
    iyi olmus. amac baska. demokrasi paravanini yutmuyor artik kimse.
  • Emrah Ceylan 27 Kasım 2012 Salı 11:51
    demokrasi adı altında pkk nın ta kendisi memlekette elini kolunu sallayarak neler yapabiliyor bir bilsen, yutup, yutulmadığını, göz yumulup, yumulmadığını anlarsın...
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 02:19
    Yaptiklari dogru degil ama bana ceza biraz agir gibi geldi.
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 00:58
    Teroristlerin hepsi serbest haburda ama hak arayana ver cezayi
  • msssfr 27 Kasım 2012 Salı 00:47
    tek bir kelime ile özetliyelim : diktatörlük
  • kopektenkacandavulcu 27 Kasım 2012 Salı 00:45
    aşırı bozdu çok bozdu haddinden fazla bozdu... adalet.
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 00:30
    Hukumete muhalif herkez terorist zaten .....
  • Emrah Ceylan 27 Kasım 2012 Salı 00:24
    bir yandan terörist bayrakları, apo posterleri açıp, canlarının istediği gibi tezahuratlar yapıp, sağı solu yağmayıp, ellerini kollarını sallayarak gezenler, bir tarafta bu pankartı açtı diye 6 yıla mahkum olanlar. takdir sizin...
  • makedonya 27 Kasım 2012 Salı 00:59
    emrah kardeş, kendin söylüyorsun işyerim var çalışıyorum diye, hepimiz aynıyız. şimdi bunlar ceza almazsa, nerde kaldı işyerimizin güvenliği. önüne gelen dalsın içeri o zaman. asıl ceza pankarttan değil, zorla içeri girdikleri işyerinden geliyor. bunu anlamamış olamazsın diye düşünüyorum. konunun pankart yönü yüzde 5 i bile teşkil etmez burada. sadece pankart diye başlığı okuyup yorum yaparsan gülünç olursun, benden demesi.
  • Emrah Ceylan 27 Kasım 2012 Salı 11:58
    makedon, bir günde yazılanı anla, bizi de bir daha anlatmak zorunda bırakma be kardeşim. cümlemde her herhangi bir şey geçmiş mi ceza verilmesin diye? tabi ki ceza verilecek, sonuçta bir iş yerine izinsiz girilmiş. fakat bunun cezası 6 yıl olmamalı. o elini kolunu sallayarak dolaşan pkk yandaşlarının yağmaladığı, yıktığı, yaktığı yerler işyeri değil mi? işyerine tecavüz değil mi? üstelik hem devletin mallarına zarar veriyorlar, hemde vatandaşın alın teri ile açtığı işyerlerine. hiç yakalanıp haklarında bu şekilde bir ceza verildiğini duydun mu onların? torba dolsun diye konuşuyorsun her gün...
  • antichp 27 Kasım 2012 Salı 00:08
    o zaman herkes canının istediği yere girsin, pankart açsın, protesto yapsın. ne işin var adamın bürosunda? onda sonrada çık; demokratik hakkımı kullandım de... :)
  • Emrah Ceylan 27 Kasım 2012 Salı 00:19
    peki ya 6 yıl?
  • Misafir 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:48
    Tecavüze iki yıl zina serbest adam öldürme 7 yıl hırsızlık sınırsız ihalede yolsuzluk normal namus cinayeti sıradan 28 şubatçılar aradan terörist olmak sıradan pankart açmak 6 yıldan başlar bu ülkede
  • Adiqe Semir Ceylan 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:46
    bu olmadı
  • Misafir 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:39
    dhkpc uyesi olduklari aciga cikmis hala ozgurluk diyosunuz. ozgurlugu teroristlik saniyo bazilari
  • zerafet 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:22
    sovyetler zamaninda "gulag takimadalari" vardi.
  • Misafir 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:17
    hayaldi gercek oldu kuzu kuzu mee bir turkiye olduk. demokrasi ozgurluk esitlik diyenin vay haline
  • sentinel 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:08
    örgüte üye bir yığın insan var. olmasa bile üyeden çok eğleme kavgaya karışan insanlar var. eğer böyle olacaksa hepsini tutuklayın madem.
  • enigma 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:08
    şimdi herkes şunu yazacak ve haklı, eğer bunlar suçluysa ki suçlu (mahkeme kararına göre), neden pkk lehine pankart açanlar, aponun posterini açanlar suçsuz, şimdi herkes bunu merak ediyor...
  • msiafir 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:02
    pencereden pankart açmaka yerine benzin döküp o okulu yaksalar ceza meza almazlardı
  • Misafir 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:00
    İleri demokrasilerde olur boyle seyler
  • lucky3430 26 Kasım 2012 Pazartesi 22:57
    bu cezalar neden bu sekilde veriliyor biliyormusun? sen ufakta olsa eylem yapma, karsi cikma diye... tavuk gibi otur evinde, yolunman rahat olsun istiyorlar. konu akp chp mhp konusu degil, bunlarin partilerlen hicbir alakasi yok. chp akp isci partisi vs.. bunlarin hepsinin amerika tarafindan finanse edilip yonetildigini dusunuyorum. halk olarak bir butun olmadigimiz surece, daha cok okuruz bu haberleri.
  • Misafir 26 Kasım 2012 Pazartesi 22:57
    Teşekkürler AKP. İleri demokrasinizi sevsinler...