Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin
  • Habertürk Android Uygulaması
  • Habertürk iPhone Uygulaması
  • Habertürk Huawei Uygulaması

İLKER KARAŞ - GAZETE HABERTURK

Tam 20 yıllık bir heyecandır ‘Tomb Raider’. Bu fenomeni rahatlıkla aksiyon ve macera kavramlarını bilgisayar oyunu ortamında en iyi yakalayan yapımlardan biri olarak değerlendirebiliriz. Hatta seksist yaklaşımı, ana karakterin abartılı kıvrımlarıyla yıllarca oyuncular arasında tartışmalara yol açmıştır. Yıllar sonra bizi karakterin doğuşuna kadar götüren, yenilenen Lara Croft imajıysa oyun dünyasında bambaşka bir sayfa açmıştı.‘Rise of the Tomb Raider’, 2013’te çıkan oyunun devamı olarak Lara Croft’un adım adım nasıl Tomb Raider efsanesiyle birleştiğini gösteriyor.

Geçen aylarda ‘XBOX ONE’ üzerinden oynadığım yapım, PC üzerinde gözüme çok daha iyi gözüktü. Hem görsel hem de arabirim anlamında PC’nin daha oturaklı oluşu son derece olumlu. Bir arkeolog olsanız ve hiç gitmediğiniz yerleri sadece bu oyunun grafikleri ile gezme şansınız olsaydı, sanırım benimle aynı fikirde olurdunuz. Görsel anlamda serinin bir önceki oyunu da oldukça başarılıydı, ancak bu defa hem kullanıcı deneyimi hem de görsel bulmacalarla süslü ortamlar olabildiğince iyi hazırlanmış.

Eski Tomb Raider’larda biraz daha zoraki bulmacalar varken yeni oyunlarda daha basit, aksiyon ve reflekse dayalı, hızlı karar gerektiren bulmacalar görüyoruz. Yine de bu detaylar oynanabilirliği azaltmıyor. Tüm bu aksiyonun arasında düşmanlara çaktırmadan da yürüyebiliyoruz. Tabii bunun en iyi örneğini ‘Deus Ex’le yıllar evvel yaşamıştık. Belli mi olur, tamamıyla sessizliğe dayalı seçimli oyuna bile elverişli hale gelebilir ilerleyen yapımlarda.

Oyun ana görev-yan görev şeklinde ilerliyor. Ana hikâyenin yanı sıra, önceki oyunda da olduğu gibi belli bölgelerdeki sırları araştırarak kendinizi geliştirebiliyorsunuz. Yani aslında Lara’yı geliştiriyorsunuz :) Bol aksiyon, iyi grafikler, harika ambiyans ve adım adım efsaneleşen Lara Croft’un dokunaklı hikâyesi darken çoğu oyunseverin bu yazı yazılırken oyunu alıp bitirmiş olması bile muhtemel. Ama henüz almamış olanlar da gözleri kapalı tercih edebilirler. Hepinize iyi oyunlar! 

YENİ SANAL GERÇEKLİK PROJESİNDE SPIELBERG İMZASI

ASIM ÖNER - GAZETE HABERTURK

Efsane yönetmen Steven Spielberg’ün bir sanal gerçeklik projesi üzerinde çalıştığı duyuruldu. Virtual Reality Company (VRC) stü dyosunun kurucusu olan Robert Stromberg, şirketinin Steven Spielberg ile tamamen sanal gerçeklik odaklı bir projede beraber çalıştığını açıkladı. Daha önce çıkan birçok haberde, Spielberg’ün bir firmayla anlaşmaya vardığı söylenmiş ama firmanın ismi paylaşılmamıştı.

Geleceğe yön verecek olan sanal gerçeklik teknolojisi ile sadece oyun geliştiricilerin değil, aynı zamanda film yapımcılarının da ilgilendiğini belirten Stromberg, projeden duyduğu heyecanı dile getirdi, ancak VRC ve Spielberg’ün ne tür bir projede çalıştıkları henüz açıklanmadı. Ayrıca 2017’de vizyona girmesi beklenen ve içinde çok sayıda VR öğesi barındıran ‘Ready Player One’ adlı filmin yönetmen koltuğunda da Spielberg oturuyor. Sinema sektöründeki öncü adımlarıyla tanınan Spielberg, sanal gerçekliğin sinemada kullanılmasıyla da bir ilki gerçekleştirecek gibi duruyor.

GOOGLE'DAN BÜYÜK VR YATIRIMI

Google’ın 5 milyon kullanıcıya ulaşan basit sanal gerçeklik gözlüğü Cardboard, daha büyük bir yatırımın ilk adımı olacağa benziyor. Özellikle geçtiğimiz aylarda Google’ın VR alanında çok sayıda iş ilanı yayımlaması birçok söylentiye sebep oldu. Financial Times’ta yayımlanan rapora göre, Google’ın akıllı telefonlarla uyumlu olarak çalışacak ve Samsung Gear VR’a rakip olacak bir cihaz çıkarma hazırlığında olduğundan söz edildi.

Alınan duyumlara göre ise yeni cihazın fark yaratan özelliği, hem birçok akıllı telefonda çalışabilme kapasitesine sahip oluşu hem de daha kaliteli sensör ve lensler ile kullanıcılara çok daha iyi bir deneyim yaşatacak olması. Bahsi geçen bir diğer söylenti ise, Google’ın akıllı telefon donanımına daha az bağımlı olacak bir cihaz geliştirmekte olduğu. Mayıs 2016’da düzenlenecek I/O konferansında yeni VR gözlüğünün duyurulması beklenirken, piyasaya Eylül 2016 gibi çıkacağı tahmin ediliyor.

'VR FIRST BAU' PROJE BAŞVURULARI BAŞLADI

Bahçeşehir Üniversitesi ve Crytek işbirliğiyle açılan VR First BAU Lab, sanal gerçeklik projelerinizi hayata geçirmek üzere kapılarını açıyor. Başvuru için gereken en önemli şart, inandığınız bir VR projesi! VR First BAU, projelerinizi geliştirmek için ihtiyaç duyabileceğiniz ‘CRYENGINE’ destekli bilgisayar ve VR donanımlarını içeren rahat bir çalışma ortamı vaat ediyor.

Ayrıca proje sahiplerinin ilgili eğitimler ve küresel ölçekteki VR şirketleri ve geliştiricileriyle buluşması da planlar arasında. Başvuru için; ttp://vrfirst.bahcesehir.edu.tr/projectform/ adresini ziyaret edebilirsiniz. Son başvuru tarihi 29 Şubat 2016.