Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin
  • Habertürk Android Uygulaması
  • Habertürk iPhone Uygulaması

Asım ÖNER - İlker KARAŞ / HT CUMARTESİ

Metal Gear Solid serisinin yaratıcısı olan ve dünyadaki en iyi oyun tasarımcılarından biri sayılan Hideo Kojima’nın yeni gözbebeği Death Stranding’in detayları yavaş yavaş açığa çıkıyor. MGS serisinin yayıncısı Konami ile yollarını ayırdıktan sonra Kojima Productions adıyla kendi şirketini açan Hideo Kojima, Tokyo Game Show 2016’da yaptığı toplantıda oyunun türü, konusu ve çıkış tarihine dair ipuçları verdi. Öncelikle, Death Stranding’in çıkış tarihi 2018. Kojima, konuşmasının başında oyunun Tokyo Olimpiyatları’ndan önce çıkacağını belirtmekle kalmayıp Death Stranding’in “Akira” adlı animenin geçtiği tarihten önce çıkacağını söyledi. İzlemeyenler için hemen söyleyeyim, Akira 2019 yılında geçiyor. Eğer izlemediyseniz mutlaka izlemenizi öneririm. Geçen hafta oyunun açık dünya temalı ve hem co-op hem de online multiplayer olacağını belirten Kojima, Tokyo Game Show’da yaptığı açıklamada tek kişilik oynanışın da mevcut olduğunu söyledi. Twitter üzerinden hayranlarının sorularını yanıtlarken çok detaya girmese de ağzından ‘Daha önce gördüğünüz hiçbir online oynanışa benzemeyecek’ cümlesini duyduk. Ayrıca oyunun ana karakterlerden birini The Walking Dead’den tanıdığımız Norman Reedus canlandırıyor olacak. Bir kadın ana karakterin olacağı da söyleniyor. Geçtiğimiz haziranda E3 fuarında yapımı duyurulan Death Stranding, giderek daha fazla merak uyandırıyor. Hideo Kojima da hayranlarını cezbetme konusunda başarılı. Metal Gear Solid ile kendini kanıtlamış bu dehanın yeni bebeği oyunculara yine unutulmaz bir deneyim sunacak gibi duruyor.

DEUS EX MANKID DIVIDED İNCELEMESİ

Bilgisayar oyunlarında Cyberpunk yapımlar kendini çabuk belli eder. Gerek senaryo odakları, gerekse görsel ve işitsel teknolojileri ile çağının çok ötesindeki dünyalardan bize hikâyeler anlatır. Bu haftaki konuğumuz Deus Ex Mankind Divided da bir karanlık gelecek senaryosunun ürünü. Deus Ex 2029’da geçiyor, yani serinin bir önceki oyunu Human Revolution’dan 2 yıl sonra. Var olan dünya iyice karmaşık bir hal almış, bölünmüştür. Sibernetik güçlendirmeleri (Augment) olan bireylerin toplumdan dışlandığı, sürgün yediği ve baskıya maruz kaldığı bir gelecekte ana karakterimiz Adam Jensen, hem Interpol’deki görevine devam ediyor hem de etraftaki kötülüklerin sonlanması için Juggernaut Collective isimli bir hacker grubuyla işbirliği yapıyor. Rol yapma üzerine kurulan Mankind Divided, bizi seçimlerimizle baş başa bırakıyor. Sessiz ve derinden bir oynanış mı yoksa gürültülü patırtılı bir savaş makinesi mi olacağımızı seçerek başlıyor, karakterimizin vücudunu çeşitli güçlendirmelerle sibernetik hale getirebiliyoruz. Aynı şekilde kullandığımız silahları da modifiye etme şansımız var. Kilitli kapıların şifresini kırmak, komple kapıyı kırmak ya da başka yerlerde bulunan aktivasyon makinelerini kullanmak mümkün. Ya da başka bilgisayarlarda yer alan mail’leri okuyarak şifrelerine ulaşabilirsiniz. Görsel ve işitsel olarak gerçek bir şölen olan Mankind Divided’ın müziklerinde Michael McCann imzası var. Ben bu şarkıları Icarus kadar etkileyici bulmasam da tatmin oldum. Oyun içi görsellerin etkileyiciliğinin ardındaki teknolojiden de söz etmemiz gerekiyor. DirectX 12 ile birlikte oyuncularda büyük beklenti yaratan oyun, AMD özelinde piyasaya çıktı ama ben 980M ekran kartı bulunan Alienware laptop üzerinde deneyimleme şansı buldum. Sistem grafik ayarlarını otomatik olarak yükseltti ve tam performans için 10 serisi ekran kartlarını önerdi. Mankind Divided oldukça iyi bir oynanış yapısına sahip. Önceki oyuna göre çok daha basit ve aksiyon odaklı. Alışana kadar size bol bol hata yaptırtsa da eliniz alıştıktan sonra sinema filmlerine taş çıkaran sahnelerle ilerleyebiliyorsunuz.