E-spor ekonomisi 3 yılda 5’e katlanacak
Dünya genelinde 200 milyon oyuncusuya ulaşan e-spor ekonomisinin yarattığı ekonomik pazar 1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. E-spor ekonomisinin 2021 yılında 5 milyar dolara dayanması bekleniyor.
Türkiye’de 4 milyon, dünya genelinde ise 200 milyon civarında oyuncusu bulunan ve mevcut hacmi 1 milyar dolara yaklaşan e-spor ekonomisinin yarattığı toplam hacim önümüzdeki 3 yılda 5 milyar dolara yaklaşacak. Özellikle oyuncuların, yayıncıların, reklamcıların ve markaların ilgisini çekmeye başlayan e-spor alanına yönelik yatırımlar da artacak.
Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, online oyunlar üzerine kurulu bir spor dalı olan ve dünyanın dört bir yanından kullanıcıların internet aracılığıyla birbirleriyle oyun oynamasını sağlayan e-spor’un mevcut durumunu ve geleceğini değerlendirdi.
TÜRKİYE'DE 4 MİLYON OYUNCU VAR
Murat Erdör, dünya çapında giderek büyüyen ve yaygınlaşan, özellikle de Z kuşağının ilgisini çeken bu yeni nesil spor anlayışının ilerleyen yıllarda beklenenin ötesinde gelişim göstereceğini ve yarattığı ekonomik hacmin büyüyeceğini belirtti.
Türkiye’de 4 milyon civarında oyuncu olduğunu belirten Erdör, 2017 yılında dünya genelinde mevcut hacmi 1 milyar dolara yaklaşan e-spor ekonomisinin önümüzdeki 3 yılda 5 milyar dolara yaklaşmasının öngörüldüğünü aktardı.
İLK KADIN E-SPOR TAKIMINI BEŞİKTAŞ KURDU
Dünyada ve ülkemizde e-spor alanıyla ilgili profesyonel takımlar ve federasyonlar kurulmaya devam ediyor. Türkiye’de de kurulan E-Spor Federasyonu ile birlikte bu alanın ülkemizde de büyümesi öngörülüyor.
2016 yılında Türkiye CS: GO Milli Takımı Belgrad’da CS:GO turnuvasında dünya şampiyonluğunu kazanmıştı. Bunun yanı sıra geçtiğimiz aylarda Beşiktaş Kulübü ülke çapında bir ilke imza atarak, kadın e-spor takımı kurdu ve kadrosuna dünyanın en iyi kadın oyuncularını kattı.
Bahçeşehir Üniversitesi’nin kurduğu e-spor takımı ise Çin’de yapılacak turnuvada Türkiye’yi ve Avrupa’yı temsil hakkını elde etti. Fenerbahçe, Beşiktaş, Galatasaray ve Bursaspor gibi köklü kulüpler de elektronik spor alanına yatırımlar yaparak kendi takımlarını oluşturdular.
DÜZENLİ ANTRENMAN YAPIYORLAR
Profesyonel e-spor takımları; taktik, strateji, zaman ve hız gibi birçok faktörün üzerine yoğunlaşarak düzenli olarak antrenman yapıyorlar. Takımın başında bir koç bulunuyor. Takımın yedek oyuncuları da mevcut. Bu oyuncular yapılan turnuvalarda oyun anındaki pozisyonlarına göre takımlarına katkı sağlıyorlar.
Takım içi iletişimin kuvvetli olmasına ve oyun bilgisine dayalı profesyonel takımların sayısının gün geçtikçe arttığına dikkat çeken Erdör, bu durumun gelecekte e-spor organizasyonlarının ve bu etkinliklerin yarattığı pazarın da katlanarak büyüyeceğinin önemli bir işareti olduğunu ifade etti.