Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin

İlker KARAŞ - Asım ÖNER / HT CUMARTESİ

Bugünlerde piyasayı sallayan Half Life gibi oyunlara rol model olan DOOM geçen hafta piyasaya çıktı. Çeşitli soru işaretlerim vardı: “Acaba yeni oyun sadece iyi grafikten mi ibaret olacak?” sorusunu birçok oyuncu birbirine soruyordu. 1 ay önce oyunun kapalı beta testine davet edildiğimde de aynı şeyleri düşünüyordum. Bunun üzerine kapalı betaya katılmış olmama rağmen buradan size tek kelime aktarmadım çünkü tam sürümü görmem gerekiyordu. O adrenalini damarlarımda hissediyor ve arkasından gelecek hikâye modunu merak ediyordum. Nitekim oyun çıkar çıkmaz 50 GB’lık dosyayı İndirdim ve oynamaya başladım, tek kelimeyle muazzamdı.

KAPORTA CİLALANMIŞ

Koca kafalı eski dostumuzla zırhımızı giyip Shotgun’ı almamızın akabinde Mars’ta başlayan maceramızda soluk soluğa saatler geçirdim. Müzik seçimleri, grafik optimizasyonu ve göz alıcı mekân tasarımları gerçekten büyüleyiciydi. Piksellerin hâkim olduğu 90’ların saf aksiyon oyunu sanki oto sanayiye uğrayıp kaportayı cilalamış halde karşımızdaydı! DOOM’dan heyecanla kurduğum 2 GB’lık NVIDIA GTX 770 ekran kartım, i7 4770 işlemcim ve 16 GB’lık ram’e sahip makineme göre müthiş bir performans aldım. Ekran kartı için çıkan son güncellemeyi kurmanızı öneririm. Sonrasında ise 40-60 FPS’ler arasında ve hiç takılmadan oyunu keyifle oynadım. Şu an bunları yazarken bile arka planda oyunun müziklerini dinlemekteyim. Günümüzde çıkan çoğu devam oyunu çuvallarken DOOM nasıl oluyordu da bu kadar özünü koruyarak karşımızda durabiliyordu? Müzik, atmosfer, grafik kalitesi, detaylar, harita ve bölüm tasarımları ve tabii ki dur durak bilmeyen aksiyon çizgisi... Metacritic üzerinde hem PC hem PS4 sürümünün ortalama 83 puan aldığı bir yapıma kelimeler kifayetsiz kalıyor. Yorucu bir hafta geçirdikten sonra hafta sonu biraz keyif yapmak, haftanın stresini atmak istiyorsanız DOOM gerçekten doğru seçim olacaktır. Arşivinizin en güzel köşesini şimdiden ayırın, Season Pass’leri ile birlikte uzunca süre aksiyonu size damardan vermeye hazırlanan bir yapım bu çünkü!

HEROES OF THE STORM'DA ZAMAN BÜKÜCÜ EJDERHA: CHROMIE

Blizzard’ın sevilen MOBA türündeki oyunu Hots’a, World of Warcraft dünyasından tanıyabileceğiniz bir kahraman daha geldi. Keeper of Time (Zamanın Efendisi) unvanlı Chromie, küçük bir cüce görünümünde olsa da aslında Chronormu adlı bir bronz ejderha! Uzun menzilli ve yüksek hasarlı yetenekleri kırılgan yapısıyla dengelenmiş diyebiliriz. Chromie’nin yeteneklerine beraber göz atalım.

YETENEKLER

Timewalker(Pasif): Normal şartlar altında “1-4-7-10” olan yetenek kazanma level’ları, Chromie’de pek çalışmıyor. Çünkü geleceğe ve geçmişe gidebilme özelliği bulunan ejderha, “1-3-6-9” level’larında yetenek puanı kazanıyor!

Sand Blast(Q): 1 saniyelik beklemeden sonra, yüksek hasarlı ve uzun menzilli bir kum kütlesi fırlatmanızı sağlar. Sadece rakip kahramanlara hasar verebilen bu yetenek, minyonların ve binaların içinden geçme özelliğine sahip. Bu sayede canı az ve kaçan kahramanların saklanabilecekleri yer yok! Sadece 3 saniyelik yeniden dolum süresiyle sürekli kullanabilmeniz de cabası!

Dragon’s Breath(W): Gökyüzüne çıktıktan 1.5 saniye sonra işaretlediğiniz bölgeye patlayan kumdan ejderha yollatır. Rakibiniz ise kullandığınız bölgeyi fark edemiyor. Sağ gösterip solla vurmanız ve arka hatlarda çatışan diğer kırılgan kahramanları avlamanız için birebir! Ayrıca minyonları ve binaları da perişan edebilirsiniz.

Time Trap(E): Az canı ve kaçma yeteneği bulunmayan kahramanımızın tek savunma yeteneği. Koyduğunuz alanda 2 saniye içinde zaman tuzağı oluşacak. Tuzağa kapılan rakipleriniz 2 saniye hasar almayacaklar ama hareketsizleşecekler. Yani rakiplerinizden uzaklaşabileceksiniz. Eğer doğru ayarlarsanız yüksek hasarlı yeteneklerinizi de üzerlerine boşaltabilirsiniz!

HEROIC YETENEKLER

Slowing Sands(R): Yavaşlatıcı bir kum fırtınası oluşturmanızı sağlar. Aynı zamanda tehlikeden uzaklaşmanız ve takım savaşlarında rakip kahramanların birden çoğunu etkilemesi sayesinde takımınıza büyük avantaj sağlayabilirsiniz. Kullandığınız her saniye ‘mana’nızı tüketen bu yeteneği iptal edip başka bölgede kullanabilirsiniz.

Temporal Loop(R): Rakip kahraman üzerinde kullanın. 3 saniye sonra kahramanı kullandığınız noktaya geri yollayacaksınız! Hem agresif hem defansif olarak kullanabileceğiniz bu yetenek ‘Slowing Sand’ gibi bir takım yeteneğinden daha çok, bireysel açıdan çok etkili. Özellikle kaçmaya çalışırken peşinizdeki düşmanı ekarte edebilirsiniz. Tam tersi bir durumda ise sizden kaçmakta olan bir kahramanı hemen yanınıza ışınlayabilirsiniz! Kullandığınız noktada oluşacak kum havuzu, rakibinizin tam olarak ne zaman o noktaya geri döneceğini gösterir. Böylece ‘Sand Blast’ ve ‘Dragon’s Breath’ yeteneklerinizi o bölgeye yollayabilir ve düşmanınızı bir anda yok edebilirsiniz!