Habertürk
    Takipde Kalın!
      Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin
        Haberler Ekonomi Teknoloji 'Tüketilmeyen tek kaynak insan kaynağıdır' - Teknoloji Haberleri

        Başbakan Davutoğlu 'İstanbul yalnızca siyasi merkez olmadı. Bilim merkezi haline dönüştü. Top teknolojisinin fetihte kullanımından Ali Kuşçu'nun İstanbul'a getirilmesine o günkü bilimin kullanılmasında yapılan öncülüklere de baktığınızda bilginin nasıl kullanıldığını görüyoruz. Sanayi devriminin sonuçlarını sebeplerinden daha doğrudan alma yönünde bir tecrübe kazandığımız için önce sonuçları ve tüketim sonuçlarını ülkemize aldık daha sonra teknolojisini almaya gayret ettik. Uluslararası rekabette son 2 yüzyıl öncülük yapmaktan daha çok teknoloji uyarlamaya takip etmeye ayarlı bir tecrübe yaşadık.' dedi

        'TÜKETİLMEYEN TEK KAYNAK İNSAN KAYNAĞIDIR'

        Yeni teknolojilerin önümüzü açtığı bir dönemde öncülük yapma şansımızın tekrar önümüze geldiği bir süreçten geçiyoruz. Ülkemizde yeni bir bilimsel zihniyetin gelişmesi ile teknoloji üretimini sağlayan bir altyapıyı nasıl geliştirebiliriz sorusuyla ilgilidir. Bir kez daha altını çiziyorum son 12 yılda yaptığımız ekonomik hamleler aslında büyük bir kapasite kullanımına dayanıyordu ve gıpta ile takip edilmişti. İnsan kaynağımızın bilim ve teknoloji ile buluştuğu ve dönüşümü beraberinde getiren bir hamle gerçekleştirmek durumundayız. Bu da birer birer insan kaynağımızın eğitim düzeyini yükseltmek, öğrencilerimizi geleceğe hazırlarken sadece meslek sahibi olmak değil bilgi paradigmasını dönüştürebilir bir şekilde yetiştirmek durumundayız. Bütün diğer kaynaklar tükenebilir. Tarihte hiç tüketilemeyen bazen israf edilen bazen malesef savaşlarda kayıplar yaşanan ama hiç tüketilmeyen tek kaynak insandır.

        'KAMPÜS ŞARTLARI İLE İFTİHAR EDİYORUM'

        12 yıl içinde katettiğimiz ciddi mesafeler oldu. Üniversitelerimizin sayısındaki artış, çalışmalarda bilimsel yayınlarda artış ve üniversite altyapımızın gelişmesi hep doğru şeylere. Her ildeki üniversitelerimizi ziyaret ettiğimde kampüs şartları ile iftihar ediyorum. Nüfusumuz genel itibari ile orta 2 veya orta 3'ten terk bir noktada. Ortalamamızı üniversite mezunu düzeyine getirmemiz lazım.

        GÜNÜN ÖNEMLİ MANŞETLERİ