Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin

KEREM AKÇA / keremakca@haberturk.com

Geçen sene “Dheepan”in yaşattığı sürpriz tekrarlanacak mı? Açıkçası 21 filmin görücüye çıkmasıyla birlikte arada büyük farklar olmadığı anlaşıldı. 69. Cannes Film Festivali’nde Fransız ortak yapımlarının hakimiyetini unutmadan zafere ulaşan eser hangisi olursa olsun şaşırmayacağız. Ama kişisel favorilerim Jarmusch’un “Paterson”ı ve Refn’in “The Neon Demon”ı. Ödül töreni bu gece Lumière Tiyatrosu’nda…

Festival yarışmalarında ödül alacakları tahmin etmek bazen medyum olmakla eşdeğer hale gelebiliyor. Bu sene de George Miller’dan Vanessa Paradis’ye uzanan üyeleriyle jürinin kararları merak konusu...

MİNİMALİST FİLMLERDE FARHADI VE PUIU ŞANSLI

“Toni Erdmann”, Screen'in meşhur yıldız tablosunda 3.7 ile rekor kırıp ağırlığını hissettirmiş gözüküyor, bahislerde de önde gidiyor. Ama Ade’nin filmi anlık heyecanlar sebebiyle kucaklanan, sanat filmlerinden kopma coşkusunu yansıtan bir mutluluk muskasına dönüştü. Oyuncu kategorilerinden birini kazanarak köşesine çekilebilir.

Minimalist filmlerden gidersek “The Salesman” (“Forushande”) ve “Sieranevada”, Mungiu (“Bacalaureat”) ve Dardenne’lerden (“The Unknown Girl”) daha şanslı… Öte yandan kadın ağırlıklı jürinin sırasıyla Andrea Arnold’un “American Honey”sini, Filho’nun “Aquarius”unu, Nichols’ın “Loving”ini, Almodovar’ın “Julieta”sını, Park Chan-Wook’un “The Handmaiden”ını (“Ah-ga-ssi”) ve Verhoeven’ın “Elle”ini seçme ihtimali var. Ama zamanı gelen Jim Jarmusch da yıldız tablosunda ikinci sıraya yerleşmesiyle bunların arasına sızabilir.  Genelde Fransız ortak yapımlarının zafere ulaştığını unutmamalıyız.

OYUNCU DALLARINDA ÇEKİŞMELER BELLİ

En İyi Kadın Oyuncu’da Sonia Braga (“Aquarius”), Isabelle Huppert (“Elle”) (Altın Palmiye’si var), Sandra Hüller (“Toni Erdmann”), Kristen Stewart (“Personal Shopper”) ve Ruth Negga (“Loving”) öne çıkıyor. En İyi Erkek Oyuncu’da Peter Simonischek (“Toni Erdmann”), Dave Johns (“I, Daniel Blake”) ve Joel Edgerton’ın (“Loving”) şansı var. Bunlar kazanırsa kimse itiraz etmez. Ama filmler birden fazla ödül alamayacak. Altın Palmiye’nin yanında Büyük Ödül ve Jüri Özel Ödülü de sahiplerini bekliyor.

 

Elbette En İyi Yönetmen ve En İyi Senaryo da var. Bunlardan ilkinde Andrea Arnold, Jim Jarmusch ve Dardenne Kardeşler, ikincisinde Almodovar, Mungiu ve Farhadi daha baskın. Ama ana dallarda “The Handmaiden” ve “The Neon Demon” gibi herkesi ikiye bölen ve meşakkatli bir izleme süreci bekleyen stilize işler de sürpriz kovalıyor.  Chan-Wook ve Refn daha önce Cannes’dan ödülle dönmüştü üstelik…

SÜRPRİZLERE AÇIK BİR GECE

Palais’de sürprizlere açık bir gece bizi bekliyor. “Loving”, klasik Amerikan sineması kontenjanından bu jüriyi etkileyebilir. Bu alana kayan ve Variety’nin yıldız tablosunda 0.2 ile neredeyse rekor kıran “The Last Face” haricinde her türlü sonuca hazırlıklıyız. Fransız yönetmenler ise genelde ümit vermedi bu sene. Dumont, Guiraudie, Assayas ve Garcia’dan ziyade Verhoeven’ın Fransızca filmi “Elle” şanslı.

Miller, Mikkelsen, Sutherland, Paradis, Golino, Dunst, Desplechin, Nemes ve Shahabi’den oluşan jürinin vereceği kararlar merakla bekleniyor. Kadınlar beşe dört önde… Bu da büyük ödüllerde iki tane kadın filminin şansı olduğunu anlatıyor. “The Salesman”, “Toni Erdmann”, “American Honey”, “Sieranevada”, “Aquarius” ve “Paterson” ödülsüz ayrılmaz, gerisi ise merak konusu…

 

KEREM AKÇA’YA GÖRE ÖDÜLLERİ KİM ALIR?

Altın Palmiye: The Salesman

Büyük Ödül: Paterson

En İyi Yönetmen: Andrea Arnold (American Honey)

Jüri Ödülü: Sieranevada

En İyi Senaryo: Julieta

En İyi Erkek Oyuncu: Peter Simonischek (Toni Erdmann)

En İyi Kadın Oyuncu: Sonia Braga (Aquarius)

KEREM AKÇA’YA GÖRE ÖDÜLLERİ KİM ALMALI?

Altın Palmiye: The Neon Demon

Büyük Ödül: Paterson

En İyi Yönetmen: Andrea Arnold (American Honey)

Jüri Ödülü: Personal Shopper

En İyi Senaryo: Aquarius

En İyi Erkek Oyuncu: Joel Edgerton (Loving)

En İyi Kadın Oyuncu: Isabelle Huppert (Elle)